رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت : در چند روز اخیر مشاهده شده که مجرمین سایبری با ارسال گسترده پیام هایی با سرشماره مجازی خارجی حاوی رمز و پسورد در بستر شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تخصیص رمزارز خارجی رایگان و تاکید بر عدم اطلاع به دیگران، قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.   ” سرهنگ […]

رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت : در چند روز اخیر مشاهده شده که مجرمین سایبری با ارسال گسترده پیام هایی با سرشماره مجازی خارجی حاوی رمز و پسورد در بستر شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تخصیص رمزارز خارجی رایگان و تاکید بر عدم اطلاع به دیگران، قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

 

” سرهنگ مهدی قاسمی” روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: کاربر پس از دریافت پیام و با وسوسه با مشاهده میزان بالای ارزش ریالی تخصیص رمز ارز به سایت جعلی هدایت و جهت دریافت نهایی سرمایه مذکور،دعوت به پرداخت مبلغی بظاهر اندک از طریق کیف پول دیجیتال خود می‌شود.

 

وی افزود: در نهایت با واردکردن اطلاعات شخصی حساب کاربر در یک درگاه پرداخت اینترنتی بانکی غیرواقعی، بخش یا کل موجودی حساب وی در اختیار کلاهبردار قرار گرفته و بسرقت می رود.

 

رئیس پلیس فتا بوشهر ضمن اعلام اینکه ارسال پیامک‌های مشابه با سرشماره مجازی با اهداف مجرمانه بوده به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت این گونه پیام ها، فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران را نخورده و به هیچ عنوان وارد سایت های جعلی اعلامی نشده و در اولین اقدام، پیام دریافتی را حذف نمایید.

 

قاسمی بر لزوم هوشیاری و ضرورت ورود با مطالعه متناسب در فعالیت های حوزه رمز ارزها تاکید کرد.

ایرنا

+