درخشش ایدنی در روز دوم مسابقات شطرنج سریع جهان
درخشش ایدنی در روز دوم مسابقات شطرنج سریع جهان

به گزارش زیرنویس، روز دوم مسابقات سریع(رپید)جهان به میزبانی سمرقند ازبکستان در حالی برگزار شد که استاد بزرگ پویا ایدنی توانست رئوف ممدوف شطرنج‌باز آذربایجانی را شکست دهد شطرنج بازی که تا پیش از بازی با ملی پوش ایرانی بدون باخت بود و چهره های مطرحی همچون “آرونیان” را شکست داده بود برابر ملی پوش […]

به گزارش زیرنویس، روز دوم مسابقات سریع(رپید)جهان به میزبانی سمرقند ازبکستان در حالی برگزار شد که استاد بزرگ پویا ایدنی توانست رئوف ممدوف شطرنج‌باز آذربایجانی را شکست دهد شطرنج بازی که تا پیش از بازی با ملی پوش ایرانی بدون باخت بود و چهره های مطرحی همچون “آرونیان” را شکست داده بود برابر ملی پوش ایرانی شکست خورد بعد این برد همه نگاه‌ها به سمت ایدنی رفت، هم‌اکنون به عنوان یک حریف قدر در دور دهم و میز چهارم حریف تیمور رجبوف سوپر استاد بزرگ آذربایجانی و قهرمان پیشین جام جهانی خواهد بود.

در حال حاضر وضعیت نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

استاد بزرگ پویا ایدنی با ۳ پیروزی و ۱ مساوی در مجموع ۳ونیم امتیاز کسب کرد که با امتیازات روز اول ۶.۵ امتیازی شده و در جایگاه ۱۴ ایستاده است. هم اکنون مگنوس کارلسن با وجود پوئن شکنی بهتر با۷ امتیاز رتبه اول می‌باشد.

استاد بزرگ بردیا دانشور با ۵.۵ امتیاز در رتبه ۳۴ قرار دارد دانشور دیروز با ۳ مساوی و ۱ برد ۲.۵ امتیاز کسب کرد.

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با ۵ امتیاز در رتبه ۷۸ قرار دارد. مقصودلو در روز دوم با ۲ مساوی، ۱ برد و ۱ باخت صاحب ۲ امتیاز دیگر شد.

سوپر استادبزرگ محمدامین طباطبائی با ۵ امتیاز در رتبه ۸۵ است. طباطبایی دیروز ۲ باخت، ۱پیروزی و ۱ مساوی داشت و مجموعاً ۱.۵ امتیاز کسب کرد.

خوشبختانه با شرایط جدول و سنگین بودن رقابت ها همچنان شانس درخشش همه ملی پوشان کشورمان جهت کسب مدال زنده است.





منبع: فارس