به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج‌شنبه در بازدید از سد «تاج امیر»، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۵ آغاز و تا سال ۱۳۹۷ ادامه داشت که به دلیل کمبود اعتبار پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد. وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه سد «تاج امیر» از ابتدای دولت […]

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج‌شنبه در بازدید از سد «تاج امیر»، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۵ آغاز و تا سال ۱۳۹۷ ادامه داشت که به دلیل کمبود اعتبار پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه سد «تاج امیر» از ابتدای دولت سیزدهم پس از پیگیری‌های لازم و تخصیص اعتبار مجدد فعالیت خود را شروع و اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار لرستان، تصریح کرد: این سد حدود ۸.۵ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد که حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نورآباد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

زیویار، ادامه داد: همچنین آب شرب روستاها و مناطق پیرامون از ذخیره این سد تأمین خواهد شد؛ چراکه روستاهای این منطقه از آب چاه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه آبی مهم لرستان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: برای تکمیل «تاج امیر» به ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

استاندار لرستان، از حضور تیم تخصصی وزارت نیرو به‌منظور بررسی شرایط آبگیری سد «تاج امیر» خبر داد و گفت: تا پایان سال این سد تکمیل و در صورت تأیید آبگیری خواهد شد.

بنابراین گزارش، سد «تاج امیر» سدی خاکی با هسته رسی به طول تاج ۲۵۲ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۵۰ متر از سطح آب است که در ۲۰ کیلومتری شهرستان دلفان بر روی رودخانه «خاوه» قرار دارد.

منبع: مـهر