جریمه لیگ برتری‌ها رکورد زد: ۶۰ میلیارد تومان ناقابل!
جریمه لیگ برتری‌ها رکورد زد: ۶۰ میلیارد تومان ناقابل!

تسنیم نوشت: نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شامل ۱۵ هفته پُرحاشیه بود و می‌توان گفت به تعداد بازی‌ها؛ شکایت، اعتراض به داور، محرومیت یا جریمه انضباطی داشت. کمیته انضباطی فدراسیون روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشت و تعطیلی موقت لیگ به اعضای این کمیته هم استراحت داد! کمیته‌های استیناف، اخلاق و […]

- جریمه لیگ برتری‌ها رکورد زد: ۶۰ میلیارد تومان ناقابل!

تسنیم نوشت: نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شامل ۱۵ هفته پُرحاشیه بود و می‌توان گفت به تعداد بازی‌ها؛ شکایت، اعتراض به داور، محرومیت یا جریمه انضباطی داشت. کمیته انضباطی فدراسیون روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشت و تعطیلی موقت لیگ به اعضای این کمیته هم استراحت داد!

کمیته‌های استیناف، اخلاق و انضباطی مجموعاً ۷۱ حکم مالی علیه تیم‌های لیگ برتری یا اعضای آن‌ها صادر کردند که مجموع این جرایم به ۶۰ میلیارد و ۹۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. این رقم مجموع جرایمی است که در سایت فدراسیون یا رسانه‌های باشگاه‌ها منتشر شده است.

حکام مراجع قضایی فدراسیون فوتبال برای لیگ برتری‌ها از ۴۰ میلیارد تومان تا ۱۰۰ هزار تومان بوده است. عمده جرایم مالی باشگاه‌ها در ۱۵ هفته گذشته به عدم پایبندی آن‌ها به سقف بودجه و مصوبات کارگروه ناظر بر قرارداد‌ها مربوط می‌شود. باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس و تراکتور به ترتیب ۶، ۱۰ و ۴۰ میلیارد تومان بابت همین مسئله جریمه شدند.

حسین مزرعه مربی صنعت نفت، باشگاه صنعت نفت و همچنین باشگاه سپاهان به‌خاطر شعار‌های هواداران تیم اصفهانی مقابل مس رفسنجان، هر کدام به میزان ۱۰۰ هزار تومان جریمه شدند! سپاهانی‌ها همچنین با جریمه ۴۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان (با احتساب جریمه ۱۰۰ میلیونی امید نورافکن)، از این لحاظ گوی سبقت را از همه تیم‌های لیگ برتری ربوده‌اند!

کمیته اخلاق نیز در این میان سه جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی جداگانه برای رضا درویش، افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی بُرید و باشگاه پرسپولیس را ۵۰ میلیون تومان جریمه کرد که با اعلام فدراسیون فوتبال، این ارقام به توسعه فوتبال در سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد. دربی ۱۰۲ تهران هم مجموعاً یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان برای سرخابی‌ها همراه داشت و می‌توان گفت مسابقه‌ای بود که بیشترین جریمه را به خود اختصاص داد.

منبع: اطلاعات انلاین