به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، بهزاد بزرگمهر، معاون فضای سبز سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت و گو با زیرنویس گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان درختان پهن برگ مثل چنار، نارون، اقاقیا، توت و… به خواب زمستانی می روند، نیازی به آبیاری برای آنها وجود ندارد. برخی درخت های دیگر نیز که دائم […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، بهزاد بزرگمهر، معاون فضای سبز سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت و گو با زیرنویس گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان درختان پهن برگ مثل چنار، نارون، اقاقیا، توت و… به خواب زمستانی می روند، نیازی به آبیاری برای آنها وجود ندارد. برخی درخت های دیگر نیز که دائم سبز هستند در این فصل نیاز آبی خیلی کمی دارند. شاید شهروندان چمن هایی که زرد شده باشند را مشاهده و تصور کنند که به خاطر بی آبی به این شکل در آمده اند؛ اما این زردی به خاطر سرما است. دلیل اینکه امسال بیشتر به چشم می آیند این است که سال های پیش، روی آنها با برف پوشیده می شد ولی امسال چنین شرایطی را نداریم.

وی همچنین تاکید کرد: الان چهره شهر به واسطه آلودگی هوا و سرما، دلپسند نیست؛ ولی این الزاما ارتباطی با آبیاری درختان ندارد. 

او با اشاره در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط فعلی کم بارشی در تهران، در فصل گرمای سال آینده با مشکل تامین آب برای آبیاری فضای سبز شهری مواجه خواهیم شد یا خیر گفت: من امیدوار به بارش باران هستم؛ مثلا در سال ۱۳۹۳ در فصل سرما بارش آنچنانی نداشتیم؛ ولی در فروردین سال ۱۳۹۴ بارش ها آنقدر زیاد بود که معادل دو سال بارندگی ، باران آمد. من آرزویم این است که چنین اتفاقی رخ دهد.

بزرگمهر در ادامه در پاسخ به اینکه اگر چنین اتفاقی رخ نداد، چه برنامه ای برای مدیریت این مهم دارد، گفت: آبیاری فضای سبز شهری، از طریق «آب خام» پیگیری می شود؛ با این وجود، در حال فعالیت روی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز هستیم. در این راستا، تفاهم نامه هایی نیز با سازمان آب و فاضلاب داریم که اکثر مناطق را با پساب آبیاری کنیم. 

معاون فضای سبز شهرداری تهران گفت: چه باران بیاید و چه نیاید، رویکرد سازمان پارک ها جایگزینی پساب به جای آب خام است. ۳۰۰ هکتار از پارک پردیسان، بخش جنگل کاری شده دانشگاه امام حسین (ع) با پساب آبیاری می شود. همچنین در چند روز آینده نیز تصفیه خانه شهرک اکباتان به این شبکه اضافه خواهد شد. 

منبع خبر: رکنـا