به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه شب در بازدید از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان اظهار کرد: احداث این تصفیه‌خانه از مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان است که روند اجرایی آن شتاب خوبی گرفته است. وی افزود: تلاش وزارت نیرو بهره‌برداری از این تصفیه خانه به صورت آزمایشی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه شب در بازدید از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان اظهار کرد: احداث این تصفیه‌خانه از مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان است که روند اجرایی آن شتاب خوبی گرفته است.

وی افزود: تلاش وزارت نیرو بهره‌برداری از این تصفیه خانه به صورت آزمایشی در ماه‌های آینده است و پس از آن به صورت رسمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شادگان را طرح غدیر تامین می‌کند، گفت: از ۱۳۵ هزار متر مکعب ۹۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز شادگان از طرح غدیر و ۴۵ هزار از کارون تامین می‌شود.

محرابیان بیان کرد: یک طرح الحاقی برای افزایش ظرفیت طرح غدیر در شادگان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن آب آشامیدنی مورد نیاز شادگان به صورت کامل از طرح غدیر تامین خواهد شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پنجشنبه از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد و قرار است آخرین روند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر نیرو از طرح‌های احداث تصفیه‌خانه‌ای فاضلاب در آبادان و خرمشهر و همچنین سد وارد در آبادان بازدید کرد.

بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه آب شهر دارخوین

شامگاه پنجشنبه و در ادامه بازدید‌های وزیر نیرو از پروژه‌های آب و فاضلاب استان خوزستان، “علی اکبر محرابیان” از طرح توسعه و تکمیل آب دارخوین به ظرفیت ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز بازدید کرد.

با اجرای پروژه توسعه و تکمیل تصفیه‌خانه آب دارخوین، تامین آب شرب با‌کیفیت به میزان ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز برای شهر‌های دارخوین، شادگان، خنافره و بالغ بر ۱۶۰ روستا با جمعیت تحت پوشش ۲۲۱ هزار نفر تا افق ۱۴۲۵ انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مبلغ هزینه شده این طرح تاکنون۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و باقی‌مانده اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل نهایی پروژه نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

تکمیل و توسعه تصفیه‌خانه شهید کشتکار برای تامین آب پایدار روستاهای آبادان

تصفیه خانه شهید کشتکار که نسبت به کل روستا‌های شهرستان آبادان مرکزیت دارد، با ظرفیت ۳۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در حال احداث است.

فرایند احداث این تصفیه‌خانه که در آغاز به کار دولت سیزدهم به صورت کامل متوقف شده بود، با اهتمام وزارت نیرو در دولت جدید با سرعت به جریان افتاد.

تعمیر، تعویض و اصلاح ایستگاه‌های پمپاژ، تاسیسات لایروبی و تابلو‌های برق از جمله اقداماتی است که در ارتباط با این تصفیه‌خانه در ماه‌های گذشته اجرایی شده است.

همچنین با اجرای عملیات اصلاح، بازسازی و توسعه این تصفیه خانه قرار است ظرفیت آن از ۳۲ هزار متر مکعب در شبانه روز تا ۴۵ هزار متر مکعب افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، به موجب احداث یک مخزن ۴ هزار متر مکعبی در مجاورت این تصفیه خانه که اعتبار آن از محل پروژه‌های محرومیت زدایی تامین شده است، قرار است برای روستا‌هایی که بعد از تصفیه خانه قرار گرفته اند، آب پایدار تامین شود.

تصفیه خانه فاضلاب آبادان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

 “علی اکبر محرابیان” در جریان بازدید از پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: سفر به استان خوزستان را با بازدید از پروژ‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شروع کردیم و فرایند ساخت و تکمیل این دو پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم.

وی در مورد آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان بیان کرد: فرایند ساخت و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان با سرعت خوبی به پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو در مورد تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر نیز تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسریع در عملیات ساخت فاضلاب خرمشهر نیز انجام شده است و امیدواریم این طرح هر چه سریعتر به اتمام برسد و با تکمیل این دو پروژه معضل فاضلاب دو شهرستان آبادان و خرمشهر به پایان برسد.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت نیرو بر تامین آب مناسب برای تمامی استان، ادامه داد: اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر در همین راستا عملیاتی شد تا به وسیله آن بخش قابل توجهی از استان از نعمت آب با کیفیت و سالم برخوردار شوند.

وزیر نیرو اظهار داشت: با اجرای چند طرح آبرسانی دیگر که در برنامه قرار دارد، بنا داریم کل استان خوزستان را تحت پوشش قرار دهیم و آب با کیفیت را برای کل استان تامین کنیم.

محرابیان ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص آب غدیر برای شرب و مصارف بهداشتی گفت: در برخی مناطق از آب با کیفیت پروژه آبرسانی غدیر برای بخش صنعت یا فضای سبز استفاده می‌شود که باید با هدف پوشش حداکثری این پروژه، تامین آب سایر بخش‌ها از محل آب شیرین‌کن‌ها و یا پساب بهداشتی انجام شود.

وی همچنین در ارتباط با تامین برق پایدار برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تصریح کرد: پست‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی متعددی با هدف تامین برق پایدار در دو شهرستان آبادان و خرمشهر در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که در این سفر این طرح‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تشریح ابعاد پروژه سد و قفل کشتی‌رانی مارد در شبکه آبیاری و زهکشی آبادان و خرمشهر

در تشریح ابعاد این پروژه در حضور علی اکبر محرابیان عنوان شد: پروژه مهم سد و قفل کشتی رانی مارد با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۲ هزار هکتار وسعت و قریب به ۴ میلیون نفر نخیلات نقش مهمی در اقتصاد محلی، اشتغال و توسعه ملی دارد.

بازدید وزیر با انگیزه سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی پروژه و حل بخشی از مشکلات کلان آن از جمله مباحث کلان قرارداد بین پیمانکار و کارفرما صورت گرفت.

وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان خوزستان از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر بازدید کرد.

 “علی کبر محرابیان” با حضور در محل پروژه تصفیه‌خانه شهر خرمشهر از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت و موانع ادامه طرح را مورد بررسی قرار داد.

در جریان این بازدید مجری پروژه تصفیه‌خانه خرمشهر ضمن اشاره به دلایل زمان‌بر بودن تکمیل نهایی تصفیه‌خانه توضیحاتی پیرامون جزئیات فنی و مهندسی این پروژه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش پروژه تصفیه‌خانه خرمشهر در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت آن ۴۸ هزار متر مکعب در شبانه روز است که جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

شایان ذکر است، این تصفیه‌خانه ضمن جلوگیری از ورود فاضلاب خرمشهر به رودخانه کارون همچنین امکان استفاده بهینه از پساب تصفیه فاضلاب در بخش صنعت و کشاورزی را فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو از تصفیه خانه ثامن الائمه (ع) آبادان بازدید کرد

تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب در روز (مدول اول) و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آخرین مراحل اجرای خود را سپری می‌کند.

با بهره‌برداری از تصفیه خانه آبادان در آینده نزدیک شاهد حل مشکل جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری افزون بر ۶۶ هزار مشترک آب در آبادان خواهیم بود.

عملیات احداث این تصفیه‌خانه از محل فاینانس بین المللی EPCF از سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود که در چند مقطع زمانی عملیات احداث آن متوقف شد، اما به همت دولت سیزدهم عملیات اجرایی پروژه شتاب گرفت و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بهره‌برداری اصولی از شبکه‌های فاضلاب، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم از مزیت‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان است.

این گزارش حاکی است “علی اکبر محرابیان” بعد از ظهر پنجشنبه از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد و قرار است آخرین روند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان مورد بررسی قرار دهد.

منبع خبر: رکنـا