به گزارش زیرنویس، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت. شنبه سامانه جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود. همچنین جاده‌های کوهستانی امروز […]

به گزارش زیرنویس، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

شنبه سامانه جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود.

همچنین جاده‌های کوهستانی امروز خطر کولاک و ریزش سنگ دارند و تا ۲ روز آینده بارش‌ها در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

به طور کلی امروز جمعه در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و روز شنبه در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان و ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز، بارش باران و برف، مه‌گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و ریزش احتمالی بهمن را شاهد خواهیم بود.

بر این اساس بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، ریزش بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و قطع برق نواحی روستایی در نقاط سردسیر محتمل است.

مهم‌ترین توصیه‌های هواشناسی به هم‌وطنان شامل پرهیز از کوه‌نوردی، فعالیت‌های عمرانی و سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، در نظر داشتن احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر است.

منبع: مـهر