باید با دنیا آشتی کنیم تا به اهداف برنامه هفتم برسیم
باید با دنیا آشتی کنیم تا به اهداف برنامه هفتم برسیم

برای رسیدن به تورم تک رقمی در پایان برنامه هفتم توسعه باید خیلی از موارد را حل کنیم که مهم‌ترین‌اش این است که محیط کسب‌و‌کارمان را شکل بدهیم، باید خوش اخلاق باشیم، با دنیا آشتی کنیم، اگر این کار را نکنیم قاعدتا نمی‌توانیم به برنامه کوتاه‌مدت ۵ ساله برسیم.

باید با دنیا آشتی کنیم تا به اهداف برنامه هفتم برسیم

اقتصادآنلاین ـ فاطمه جوادی؛‌ محمدرضا بهرامن، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با اقتصادآنلاین بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن نقش ۱۱.۷ درصدی درنظرگرفته‌اند، در حالی که رشد کلی ۸ درصد دیده شده، این نشان می‌دهد برای بخش معدن یک ظرفیتی وجود دارد که دولت هم برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

بهرامن افزود: این جریان را باید با همین شرایط موجود ببینیم، فکر نکنیم که تحریم‌ها تمام می‌شود، این وضعیت وجود دارد و ما باید مزیت‌هایمان را در کشور ببینیم و برای آن برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیکی کنیم چرا که بدون برنامه راهبردی به هیچ یک از اهداف‌مان نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: بخش معدن از بخش‌هایی است که می‌تواند با برنامه‌ای راهبردی به بعضی از دغدغه‌هایی که دولت در برنامه هفتم توسعه برای خودش تعریف کرده برسد، مشروط بر این که باید دقت کنیم برنامه درازمدت داشته باشیم، برنامه استراتژیک ما در صنعت نه برنامه ۵ ساله که باید ۲۰ ساله باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: برای رسیدن به تورم تک رقمی در پایان برنامه هفتم باید خیلی از موارد را حل کنیم که مهم‌ترین‌اش این است که محیط کسب‌و‌کارمان را شکل بدهیم، باید خوش اخلاق باشیم، با دنیا آشتی کنیم، اگر نکنیم قاعدتا نمی‌توانیم به برنامه کوتاه‌مدت ۵ ساله برسیم. مورد بعدی هم جذب سرمایه‌گذار است برای این که این اتفاق بیفتد باید روابطمان با کشورهای دیگر تعریف شده باشد، سیاست خارجی ما تغییرات اساسی برای خودش تعریف کند تا بتوانیم سهمی از تجارت جهانی حداقل با کشورهای همسایه داشته باشیم.

بهرامن در پایان گفت: بخش معدن یک مزیت است، ما ظرفیت این را داریم که بتوانیم تامین کننده مواد اولیه خیلی از کشورها خصوصا کشورهای منطقه باشیم.

منبع :اقتصاد آنلاین