بارش برف زمستانی در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس آغاز شده و بر اساس پیش بینی انجام شده، در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف بیشتر خواهد بود. بارش دومین برف در دی‌ماه امسال موجب شادی مردم شد، در پی ادامه بارش برف در مناطق کوهستانی مدیریت ستاد بحران شهرستان‌های شمال شرق استان تهران هشدار […]

بارش برف زمستانی در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس آغاز شده و بر اساس پیش بینی انجام شده، در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف بیشتر خواهد بود.

بارش دومین برف در دی‌ماه امسال موجب شادی مردم شد، در پی ادامه بارش برف در مناطق کوهستانی مدیریت ستاد بحران شهرستان‌های شمال شرق استان تهران هشدار های لازم را صادر کردند.

آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه

حیدر قاسم‌زاده در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی در امروز و فردا تأکید کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و اعلام اداره کل مدیریت بحران استان تهران، فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا روز جمعه ۲۲ دی ماه تداوم خواهد داشت و بر اساس اعلام هواشناسی مخاطراتی همچون بارش برف و باران، وزش باد شدید و مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال ریزش بهمن مورد انتظار است.

برف این مناطق تهران را سفیدپوش کرد/ آماده باش ستاد بحران در این شهرهابرف این مناطق تهران را سفیدپوش کرد/ آماده باش ستاد بحران در این شهرهاوی ادامه داد: در این خصوص تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از تردد در مسیرها و دالان‌های مستعد وقوع بهمن به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فیروزکوه افزود: استقرار تجهیزات در نقاط حادثه خیز از موضوعاتی است که تا پایان وضعیت پیش‌بینی شده در شهرستان انجام خواهد شد و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر احتمال اختلال ترددها در جاده‌های کوهستانی و نقاط سردسیر در صورت امکان شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

هشدار ستاد مدیریت بحران بخش ارجمند فیروزکوه

در اطلاعیه ستاد بحران فیروزکوه آمده است که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و نیز هشدار ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر احتمال بارش برف طی روزهای پنجشنبه و جمعه، از سفرهای غیر ضروری در سطح بخش ارجمند پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر، با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدأ اقدام و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.

آماده‌باش نیروها و ماشین آلات نمک‌پاش راهداری شهرستان دماوند

مهران جعفری‌فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان دماوند از آماده‌باش نیروهای و ماشین آلات نمک‌پاش راهداری با توجه به بارش برف پیشرو خبر داد.

وی افزود: استقرار ماشین آلات و دپوی نمک در راهدارخانه‌های دلیچایی، سیدآباد، آبسرد و شلمبه به‌صورت شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی به کاربران جادها است.

آماده‌باش تمامی دستگاه‌های مرتبط با بحران در شهرستان پردیس

محسن قضاتلو در پردیس اظهار داشت: با اعلام هشدار سازمان هواشناسی و آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری، تمامی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در شهرستان پردیس در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و در زمان بحران دستگاه‌های خدمت رسان وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: در تمامی فازهای جدید مسکن مهر و روستاهای شهرستان پردیس تدابیر لازم برای برف روبی درنظر گرفته شده و ماشین‌آلات و تجهیزات برف روبی و نمک پاشی شهرداری اورهال و آماده به کار هستند.

فرماندار پردیس تصریح کرد: مخازن شن و نمک در انبار دپوی شهرداری‌ها و راهداری شارژ شده و کمبودی در این خصوص نداریم.

قضاتلو خاطر نشان کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری در این شرایط خودداری کنند و کوهنوردان و ورزشکاران از ورود به مناطق کوهستانی و برف گیر پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید:

برف سنگین جاده چالوس را مسدود کرد

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین