کنایه شورای امنیت ملی به عملکرد غیرحرفه‌ای صداوسیما
کنایه شورای امنیت ملی به عملکرد غیرحرفه‌ای صداوسیما

کارنامه حرفه‌ای صداوسیما در برخی از رخداد‌های ملی گویای این است که این رسانه نیز نتوانسته بین خبر و پیام، هماهنگی و تناسب درستی برقرار کند. افول مرجعیت خبری صداوسیما نزد مردم که چندی پیش در نظرسنجی یک نهاد پژوهشی خود را نشان داد به خوبی گواه ضعف‌های حرفه‌ای این رسانه است.

خبر صداوسیما, شورای امنیت ملی, صداو سیما, کارنامه حرفه‌ای صداوسیما - کنایه شورای امنیت ملی به عملکرد غیرحرفه‌ای صداوسیما

نور نیوز نوشت: مسئول سیاستگذاری رسانه‌ای کشور در مواقع بحران، شورای امنیت کشور است، این شورا برای اصلاح این رویه خطرناک و ضد امنیتی، پیش از وقوع بحران،‌سازوکارهای اجرایی  مدیریت رسانه‌ای در شرایط بحرانی را تدوین، آزمایش‌ و ابلاغ کرده باشد تا در شرایط خطیر،‌ کانون‌‌های رسانه‌ای اولا احساس نکنند باید فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف کنند؛ و ثانیا بدانند در مخابره گزارش‌‌های خود چگونه و در چه محدوده‌ای عمل کنند.

آفت اغتشاش رسانه‌ای با درخواست از رسانه‌ها برای توقف انتشار خبر رفع نمی شود بلکه با تهیه یک دستورالعمل کارآمد، علمی و مبتنی بر تجارب جهانی در مخابره خبر و انتقال پیام،‌ درمان می‌شود. فقدان چنین همگرایی رسانه‌ای را در مناقشه جام جم با شاک، به خوبی می‌توان شاهد بود.

کارنامه حرفه‌ای صداوسیما در برخی از رخدادهای ملی گویای این است که این رسانه نیز نتوانسته بین خبر و پیام،‌ هماهنگی و تناسب درستی برقرار کند. افول مرجعیت خبری صداوسیما نزد مردم که چندی پیش در نظرسنجی یک نهاد پژوهشی خود را نشان داد به خوبی گواه ضعف‌‌های حرفه‌ای این رسانه است.

اگر جریان اطلاع رسانی رسمی باعث خدشه در امنیت روانی و آرامش ذهنی شهروندان شد نباید چندان تعجب کرد

منبع: اطلاعات انلاین