به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، طبق پست مقامات استانی روسیه و یک راهنمای تور غربی، گروهی از روسیه اولین گردشگران شناخته شده ای هستند که از زمان شروع قرنطینه مرزی ضد بیماری همه گیر در اوایل سال ۲۰۲۰ اجازه ورود به کره شمالی را گرفتند. این سفر که توسط یک آژانس مستقر در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، طبق پست مقامات استانی روسیه و یک راهنمای تور غربی، گروهی از روسیه اولین گردشگران شناخته شده ای هستند که از زمان شروع قرنطینه مرزی ضد بیماری همه گیر در اوایل سال ۲۰۲۰ اجازه ورود به کره شمالی را گرفتند. این سفر که توسط یک آژانس مستقر در ولادی وستوک تبلیغ شده است، زمانی ترتیب داده شد که فرماندار منطقه پریمورسکی در شرق روسیه، که هم مرز با کره شمالی است، در ماه دسامبر برای گفتگو از پیونگ یانگ بازدید کرد.

کره شمالی در طول شیوع کووید-۱۹ برخی از سخت ترین کنترل های مرزی را در جهان اعمال کرد و هنوز به طور کامل به روی خارجی ها باز نشده است.

طبق یک برنامه سفر آنلاین، این تور چهار روزه در ۹ فوریه آغاز می شود و شامل توقف هایی در پیونگ یانگ و یک پیست اسکی می شود. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر در شرق روسیه با یکدیگر دیدار کردند و در آنجا متعهد به تعمیق همکاری در عرصه های اقتصادی، سیاسی و نظامی علیرغم تحریم های بین المللی شدند.

گفتنی است گردشگری عمدتاً تحت تأثیر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار نمی گیرد. این تحریم‌ها تجارت با کره شمالی را بر سر برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک محدود می کند.