درختان جنگلی آمل به دست اتباع بیگانه قاچاق شدند!
درختان جنگلی آمل به دست اتباع بیگانه قاچاق شدند!

خبرگزاری صداوسیما نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از شناسایی ودستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق چوب دراین شهرستان خبر داد، عوامل قطع درختان جنگلی درسطح این شهرستان چند تبعه خارجی بودند. علی اصغر اسماعیل زاده گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی وسرجنگلبانی بخش امام زاده […]

- درختان جنگلی آمل به دست اتباع بیگانه قاچاق شدند!

خبرگزاری صداوسیما نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از شناسایی ودستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق چوب دراین شهرستان خبر داد، عوامل قطع درختان جنگلی درسطح این شهرستان چند تبعه خارجی بودند.

علی اصغر اسماعیل زاده گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی وسرجنگلبانی بخش امام زاده عبداله و عوامل حفاظتی شرکت مجری طرح حفاظت چوب و کاغذ آمل، سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه در جریان مانور مشترک، موفق به شناسایی اعضای این باند شدند.

 اسماعیل زاده افزود: درجریان این مانور که با رصد اطلاعاتی از چند مدت قبل در دستور کار منابع طبیعی ونیرو‌های امنیتی شهرستان قرار داشت، چند نفر از اتباع خارجی که غیرمجاز در کارگاه‌های چوب بری این شهرستان مشغول به فعالیت بودند و در قطع درخت‌های جنگلی و انتقال آن‌ها به کارگاه‌های چوب بری همکاری داشتند، شناسایی و دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد، چند نفر دیگر نیز که درارتباط با اعضای این باند قاچاق بودند، نیز شناسایی و برابر قانون با آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل همچنین درخصوص انجام مانور مشترک مأموران یگان حفاظت این اداره با پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی شهرستان گفت، در جریان این مانور مشترک، از کارگاه‌های چوب بری و مراکز دپوی چوب بصورت سرزده بازدید شد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه دراین مانور و بازدید مشترک، بیش از ۶ مترمکعب چوب جنگلی قاچاق از گونه‌های افرا، ممرز و توسکا از کارگاه‌های چوب بری کشف و توقیف شد، هدف از این مانور را پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب اعلام و اضافه کرد: این مانور‌ها درطول سال درچندین مرتبه با هدف آمادگی نیرو‌ها وهمچنین ناامنی فضای قاچاق برای متجاوزان به منابع طبیعی برگزار می‌شود.

بیش از ۸۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲۰ هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.

منبع: اطلاعات انلاین