نعیم سعداوی مدافع سابق تیم ملی درخصوص جدایی یحیی گل‌محمدی به خبرگزاری ایسنا گفت: قهرهای مهدکودکی یحیی گل‌محمدی در روند پرسپولیس تأثیرگذار بود و دو جام را از این تیم گرفت. شرایط حرفه‌ای این نیست که یک مربی هر چند وقت یک بار، هر وقت تیمش نتیجه گرفت همه چیز بر وفق مرادش باشد و […]

- قهرهای مهدکودکی یحیی در روند پرسپولیس تأثیرگذار بود/ کریم باقری بهترین گزینه برای پرسپولیس است

نعیم سعداوی مدافع سابق تیم ملی درخصوص جدایی یحیی گل‌محمدی به خبرگزاری ایسنا گفت: قهرهای مهدکودکی یحیی گل‌محمدی در روند پرسپولیس تأثیرگذار بود و دو جام را از این تیم گرفت. شرایط حرفه‌ای این نیست که یک مربی هر چند وقت یک بار، هر وقت تیمش نتیجه گرفت همه چیز بر وفق مرادش باشد و اگر تیمش نتیجه نگرفت عنوان کند که بازیکن نگرفته‌اند و بودجه لازم را نداشتند. پرسپولیس محبوب‌ترین تیم حال حاضر لیگ ایران است و دلیلی ندارد که یک سرمربی این‌گونه رفتار کند و هیچ جای دنیا هم نمی‌بینید که اگر تیمی نتیجه نگرفت سرمربی آن، هواداران را مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد. من نمی‌خواهم بگویم اشکالی در کار وجود ندارد و قطعاً از لحاظ مدیریتی و فنی اشکالاتی وجود دارد اما این روال نیست که نتیجه نگیری و بعد هم مسبب شرایط سخت را مدیریت بدانید. زمانی که مسئولیت تیمی پذیرفته می‌شود تمام و کمال مسئولیت فنی آن تیم با سرمربی است و باید پاسخگو باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این سناریو از سوی گل‌محمدی تکراری، بچگانه و پیش پا افتاده است؛ سناریویی که در دنیای حرفه‌ای فوتبال امروز خنده‌دار است. اینکه گل‌محمدی هفت بار در سال‌های اخیر استعفا کرده، تعجب‌برانگیز است. اگر بازی‌های پرسپولیس را بررسی کنیم این تیم در خیلی از بازی‌ها کیفیت لازم را نداشت و به نظرم خود آقای گل‌محمدی هم متوجه این موضوع شده بود و به همین دلیل مجددا اخیرا استعفا کرد. مطمئناً خیلی از هواداران، کارشناسان، گل‌محمدی و مدیریت باشگاه نیز از این روند ناراضی بودند. به نظر من گل‌محمدی باید زودتر از اینها از پرسپولیس استعفا می‌کرد.

او در پایان درباره جانشین یحیی گل‌محمدی بیان کرد: از نظر من بهترین شخص برای سرمربیگری در پرسپولیس که در دسترس است و سال‌هاست در این تیم کار کرده و از کیفیت لازم برخوردار است، کریم باقری است. او از هر جهت فاکتورهای لازم را برای هدایت پرسپولیس دارد. باقری یک شخصیت برجسته برای پرسپولیس بوده و به فوتبال ایران و پرسپولیس بسیار آشناست. خیلی مهم است گزینه‌ای که قرار است هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد از این فاکتورها برخوردار باشد و این تیم را به سرانجامی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند برساند.

بیشتر بخوانید: به صداوسیما که می‌روم، از هر ۱۰ نفر ۹ نفر پرسپولیسی هستند!

منبع: خبـر ورزشی