به گزارش زیرنویس، آیا از ابروهای نازک و کم‌پشت خسته شده‌اید و به دنبال پرپشت و پهن کردن ابرو های خود هستید؟ ابروها یکی از اجزای مهم در زیبایی مهم صورت هستند که تأثیر چشمگیری بر جلوه و زیبایی چهره دارند. امروزه، فرهنگ زیبایی تغییراتی پیدا کرده است و ابروهای پرپشت و پهن به عنوان […]

به گزارش زیرنویس، آیا از ابروهای نازک و کم‌پشت خسته شده‌اید و به دنبال پرپشت و پهن کردن ابرو های خود هستید؟ ابروها یکی از اجزای مهم در زیبایی مهم صورت هستند که تأثیر چشمگیری بر جلوه و زیبایی چهره دارند. امروزه، فرهنگ زیبایی تغییراتی پیدا کرده است و ابروهای پرپشت و پهن به عنوان نمادی از زیبایی طبیعی و جذابیت شناخته می‌شوند.

ابروهای ضخیم در سال های اخیر به یک ترند زیبایی محبوب تبدیل شده است و دلیل خوبی هم دارد. آنها می توانند به قاب چهره شما کمک کرده، ویژگی های طبیعی شما را تقویت کنند و ظاهری جوان تر به شما ببخشند. اما باید بدانید که اگر ابروهای شما در حال ریزش و نازک شدن هستند، شما تنها نیستید چراکه ریزش ابرو پس از یک سن خاص رایج است.

با مراقبت‌های مداوم و استفاده از روش‌های ساده می‌توانید ابروهایی که همیشه خواسته‌اید را داشته باشید. برای رشد و پُرپشت‌تر شدن ابروها، می‌توانید از روغن‌ها و ماسک‌های طبیعی، مراقبت از سلامت آنها و مصرف مواد غذایی مفید استفاده کنید. در ادامه با روش های پرپشت کردن ابرو آشنا می شوید.

روش های پرپشت کردن ابرو

۱.روغن کرچک

روغن کرچک یک راهکار طبیعی ساده برای پهن کردن ابرو است. این روغن طبیعی حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های مفیدی است که به رشد و پُرپشتی ابروها کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در مجله علم آرایش (Journal of Cosmetic Science) منتشر شده است، نشان می‌دهد که این روغن حاوی اسید ریسینولئیک است که می‌تواند با تحریک تولید پروستاگلاندین E2، به رشد ابروها و موها کمک کند.

پرپشت کردن ابرو، برای استفاده از روغن کرچک برای پرپشت کردن ابروها، مقدار کمی از روغن کرچک را با یک قلم ریمل تمیز یا سواب پنبه ای روی ابروهایتان بمالید. اجازه دهید این روغن طبیعی طول شب روی ابروها بماند و صبح روز بعد آن را بشوید.

۲.روغن نارگیل

روغن نارگیل یک راهکار طبیعی خانگی و یکی دیگر از داروهای طبیعی برای پهن کردن ابرو است که می تواند به تغذیه و مرطوب کردن ابروهای شما کمک کند. با ماساژ دادن روغن نارگیل به ابروها، می توانید آنها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری کنید.

روغن نارگیل همچنین به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند و ابروهایی سالم‌تر داشته باشید.این روغن حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به تحریک رشد موهای ابرو کمک می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل برای پُرپشت کردن ابروها، مقدار کمی از روغن را بر روی ابروها مالیده و بگذارید روغن چند ساعت روی ابروها بماند، سپس با آب گرم شستشو دهید.

۳.آلوئه ورا

پرپشت کردن ابرو، آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که به دلیل خواص درمانی خودش برای پوست و مو بسیار معروف است. این ماده باعث تغذیه موهای ابرو می‌شود و به رشد آنها کمک می‌کند. همچنین می تواند به تسکین و مرطوب کردن پوست شما نیز کمک کند. برای استفاده از آلوئه ورا برای پرپشت کردن ابرو، ژل را از برگ تازه آلوئه ورا استخراج کرده و به ابروهای خود بمالید. بگذارید ژل به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

برای استفاده از آلوئه‌ورا برای پُرپشتی ابروها، ژل موجود در یک برگ تازه آلوئه‌ورا را درآورده و به ابروهای خود بمالید. اجازه دهید بگذارید ژل به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

۴.زرده تخم‌مرغ

زرده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و بیوتین است که مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم هستند. یک ۴مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی تریکولوژی (International Journal of Trichology) منتشر شده است، نشان می‌دهد که بیوتین یک ماده غذایی ضروری برای رشد ابروها است.

پرپشت کردن ابرو، برای استفاده از زرده تخم مرغ برای ضخیم تر و پهن کردن ابرو، یک عدد زرده تخم مرغ را بزنید و با استفاده از یک چوب ریمل تمیز یا سواب پنبه ای آن را به ابروهای خود بمالید. اجازه دهید زرده تخم‌مرغ برای ۲۰ دقیقه روی ابروها باقی بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید.

۵.آب پیاز

آب پیاز یک راهکار طبیعی است که حاوی گوگرد است و می‌تواند به تحریک رشد موهای ابرو کمک کند. برای استفاده از آب پیاز برای پرپشت کردن ابروها، یک پیاز را رنده کرده و آب آن را دربیاورید و سپس با یک تکه پنبه، آن را روی ابروها بمالید. اجازه دهید آب پیاز برای ۱۵-۲۰ دقیقه روی ابروها باقی بماند، سپس با آب گرم بشویید.

۶.دانه شنبلیله

دانه های شنبلیله یک ماده طبیعی است که می تواند به ضخیم تر شدن و پهن کردن ابرو کمک کند. این دانه‌ها سرشار از پروتئین و اسید نیکوتینیک هستند که می تواند به رشد موهای ابرو کمک کند. برای استفاده از دانه های شنبلیله برای رشد ابروهای پرپشت تر، یک قاشق غذاخوری از دانه ها را یک شب در آب خیس کنید. صبح، دانه ها را آسیاب کنید تا به صورت خمیر درآیند، سپس به ابروهای خود بمالید. بگذارید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

۷.ماساژ

ماساژ دادن ابروها ممکن است ترفند شگفت انگیزی باشد که برای کمک به رشد سریع تر ابروها به آن نیاز دارید! ماساژ ابروها می تواند به افزایش جریان خون در فولیکول های مو کمک کند و باعث افزایش جریان خون به فولیکول‌های مویی شود. با ماساژ دادن ابروها به آنها نیروی لازم بدهید و رشد آنها را تحریک کنید. از انگشتان خود برای ماساژ استفاده کنید. برای این کار، هر روز به مدت چند دقیقه ابروهای خود را به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

منبع: چشمک

منبع خبر: رکنـا