امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی در نشست خبری قبل از دیدار با فلسطین، گفت: خوشحالم که این دیدارها در قطر برگزار می شود. من ۴۰ سال پیش در السد بازی می کردم و خاطرات خوبی از این تیم دارم. مطمئنم که این جام ملت ها بهترین خواهد بود چرا که قطر از جام جهانی […]

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی در نشست خبری قبل از دیدار با فلسطین، گفت: خوشحالم که این دیدارها در قطر برگزار می شود. من ۴۰ سال پیش در السد بازی می کردم و خاطرات خوبی از این تیم دارم. مطمئنم که این جام ملت ها بهترین خواهد بود چرا که قطر از جام جهانی تجربه خوبی کسب کرده و بدون شک این دوره جزو بهترین ادوار مسابقات خواهد بود.

وی ادامه داد: در چنین تورنمنت هایی بازی اول بسیار مهم است. با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش هستند و دوندگی بالایی دارند. نتایجی که در دو – سه دیدار گذشته به دست آورده نشان می دهد که در ساختار دفاعی بسیار قوی هستند.

قلعه نویی ادامه داد: برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت مان وارد این مسابقات خواهیم شد. تیم ما از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط قرار دارد و امیدوارم بتوانیم با نتایج و بازی های خوب آنچه لیاقت مردم ایران است را به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اتحاد و همدلی بازیکنان چقدر می تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند، گفت: فوتبالیست ها در قبال مردم و مملکت شان مسوولیت دارند که باعث می شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند. از وقتی مسوولیت تیم ملی را برعهده گرفتیم هدف مان این بود که این تیم را یکپارچه و متحد کنیم که این مهم توسط خود بازیکنان انجام شد.

قلعه نویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در دیدار با فلسطین از تمام نفرات استفاده خواهید کرد یا به برخی بازیکنان استراحت خواهید داد ادامه داد: بازیکنان تمام فکر و ذکرشان را در زمین خواهند گذاشت تا برای خوشحالی مردم بجنگند. با همه دغدغه هایی که بوده اما بازیکنان با تمرکز بالا فقط به فکر موفقیت تیم ملی هستند. هیچ تیم ضعیفی در این تورنمنت وجود ندارد و با تمام قوا به زمین خواهیم رفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد تفاوت هایی که بین دوره قبلی حضورش در تیم ملی وجود دارد گفت: فوتبال آسیا نسبت به دوره ای که ما بودیم تفاوت زیادی کرده است و تیم ها پیشرفت خیلی زیادی داشته اند. ما هم نیروی انسانی سطح بالایی داریم. لژیونرهای با کیفیتی داریم و امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورمان باشیم. چه داخل و چه بیرون زمین تیم بسیار منسجمی هستیم.

پاسخ قلعه‌نویی به انتقادات از تیم ملی ایران؛ در بهترین شرایط هستیم/ برای ما هر بازی حکم فینال را دارد

امیر قلعه نویی در مورد نقش علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما یک اصطلاحی داریم که می گوید یک گلر خوب از یک پدر خود مهمتر است. البته این بیشتر مزاح بود اما وقتی که تیمی می خواهد موفق باشد همه باید کنار هم عالی باشند. همه تیم باید خوب باشند که بیرانوند هم جزو خوب هاست. دو دروازه بان دیگر ما هم در شرایط خوبی قرار دارند.

وی در مورد وضعیت سردار آزمون نیز گفت: خوشبختانه تیمی داریم که همه بازیکنان در شرایط مطلوبی قرار دارند. همه بازیکنانی که در تیم ملی هستند کیفیت بالایی دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند.

قلعه نویی در مورد امتیاز ویژه این تیم نسبت به تیمی که در دوره قبل مسوولتیش را برعهده داشت گفت: بخش مهم ذهن من این است که فوتبال هجومی را به نمایش بگذاریم. طرفداران فوتبال بازی های پرگل را دوست دارند و بیشتر می پسندند. نگرش ما این است که در هر دو بخش تهاجمی و تدافعی خوب باشیم اما دوست داریم بخش تهاجمی بیشتر باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: فوتبال به نوعی زندگی است. در بخش مربیگری مدیریت در داخل زمین و بیرون زمین و بخش فنی مهم است. از زمانی که مسوولیت قبول کردیم تلاش کردیم این دو بخش را داشته باشیم. به بازیکنان گفتم این دوره برای خیلی از شما آخرین جام ملت هاست برای همین باید بهترین عملکردتان را داشته باشید.

امیر قلعه نویی در پایان گفت: ما انتقادات را می پذیریم چرا که باعث می شود به ما کمک شود. حتما ایرادهایی داریم که انتقادها باعث می شود به تیم ملی کمک کند. از همه کسانی که به تیم ملی کمک کردند و آن را مورد حمایت قرار دادند تشکر می کنم.

پاسخ قلعه‌نویی به انتقادات از تیم ملی ایران؛ در بهترین شرایط هستیم/ برای ما هر بازی حکم فینال را دارد

منبع: خبـر ورزشی