به گزارش زیرنویس، روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» (Welt am Sonntag) به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) در گزارشی اعلام کرد که حملات ارتش ملی یمن (به کشتی هایی که به اراضی اشغالی در حرکتند)، ۳۶۰ میلیون یورو در ساعت خسارت وارد می‌ کند. بر اساس اعلام این رسانه، این رقم اخیرا توسط […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» (Welt am Sonntag) به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) در گزارشی اعلام کرد که حملات ارتش ملی یمن (به کشتی هایی که به اراضی اشغالی در حرکتند)، ۳۶۰ میلیون یورو در ساعت خسارت وارد می‌ کند.

بر اساس اعلام این رسانه، این رقم اخیرا توسط یکی از دیپلمات‌ های برجسته اتحادیه اروپا در نشست ۲۷ نماینده مسوول در کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا (PSC) ذکر شده است.

دلایل این هزینه سنگین «طولانی شدن مسیر کشتی‌ های تجاری تا ۶ هزار کیلومتر، افزایش هزینه‌ های انرژی، حمل و نقل و تردد کشتی‌ ها و اختلال در زنجیره تامین» عنوان شده است.

گفتنی است که سخنگوی جنبش انصار الله یمن پیشتر تاکید کرده بود که هدف عملیات دریایی ارتش ملی یمن، حمایت از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش برای لغو محاصره غزه است نه قدرت‌نمایی یا ایجاد چالش برای هیچ طرفی.

محمد عبدالسلام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ادامه داد: هر کسی که به دنبال گسترش درگیری است باید عواقب اقدامات خود را تحمل کند. هدف ائتلافی که آمریکا تشکیل داده، محافظت از اسراییل و نظامی کردن دریای سرخ بدون هیچ توجیهی است و یمن را از ادامه عملیات مشروع خود در حمایت از غزه بازنخواهد داشت. آنگونه که آمریکا به خود اجازه می‌دهد تا با تشکیل ائتلاف یا از هر راه دیگری از اسراییل حمایت کند، ملت‌های منطقه نیز برای حمایت از مردم فلسطین حق مشروع و قانونی دارند.

سخنگوی جنبش انصار الله همچنین تأکید کرد: یمن متعهد شده است که از حق فلسطینی‌ها حمایت کند و مظلومیت بزرگ غزه را فریاد بزند.

منبع: مـهر