شیوه جدید فیفا در بستن پنجره‌های نقل‌وانتقالات
شیوه جدید فیفا در بستن پنجره‌های نقل‌وانتقالات

باشگاه استقلال خبر رسانه‌ها مبنی بر اینکه پنجره این باشگاه از سوی فیفا برای سه مقطع بسته شده است را نادرست خواند.

استقلال, پنجره‌های نقل‌وانتقالات, فوتبال, فیفا - شیوه جدید فیفا در بستن پنجره‌های نقل‌وانتقالات

محمدرضا بختیاری، معاون حقوقی باشگاه استقلال در این باره گفت: ما برای پرداخت مطالبات ۳ مربی سابق تیم حدود ۲۵ روز پیش اقدام کردیم اما این موضوع با تعطیلات سال نوی میلادی همراه شد. به همین خاطر روز گذشته مکاتبات لازم را انجام دادیم و ممکن است حتی ظرف ۳-۲ روز آینده نامه مربوطه برای باز شدن پنجره به فدراسیون فوتبال کشورمان ارائه شود. درج عدد ۳ در جدول مربوطه به دلیل این بوده که این رای به خاطر شکایت ۳ نفر صادر شده است.

بستن پنجره به خاطر بدهی خارجی چند صباحی است که از سوی فیفا مرسوم شده است اما بسته شدن پنجره باشگاه ها از سوی فیفا به دلیل بدهی مشمول زمان نخواهد شد. به این صورت پنجره هر تیمی که بدهی خارجی دارد، بسته می‌شود و بلافاصله باشگاه اقدام به پرداخت بدهی کند و رسید آن برای فیفا ارسال شود، پنجره باز می‌شود. بنابراین اینکه پنجره تیمی به دلیل بدهی یک پنجره بسته شده یا ۳ پنجره صحیح نیست. پنجره با ثبت بدهی خارجی بسته و اگر همان روز طلب پرداخت شود، باز می‌شود. پنجره اما به محض شکایت و حتی صدور رای بسته نمی‌شود. رای می‌بایست از سوی دادگاه تجدید نظر هم در صورت شکایت باشگاه ثبت شود. به طور مثال هم اکنون باشگاه استقلال به رای آمانووف و ریکاردو ساپینتو اعتراض زده است و پرونده در مرحله انتخاب داور است تا از سوی دادگاه بین المللی ورزش مورد بررسی قرار گیرد.

در روزهای اخیر عنوان شده بود مس رفسنجان ۳ پنجره نقل و انتقالاتی را از دست داده است، که این خبر هم دور از واقعیت بود. به محض اینکه باشگاه مس رفسنجان بدهی‌اش را پرداخت کند، پنجره این تیم باز خواهد شد.

گفتنی است، نقل و انتقالات تیم‌ها به صورت سیستمی و آنلاین انجام می‌شود و زمانی که پنجره تیمی بسته می‌شود، سامانه نقل و انتقالات به تیم اجازه ثبت قرارداد بازیکن جدید را نمی‌دهد.

منبع: خبـر ورزشی