مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی در ۲۴ ساعت پیش رو بارش سنگین برف و باران و کولاک برای استان پیش بینی می‌شود که برای اقدام فوری همه جانبه جهت کاهش خسارت‌ها هشدار قرمز صادر شد. وی ادامه داد: کاهش افق دید و مه […]

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی در ۲۴ ساعت پیش رو بارش سنگین برف و باران و کولاک برای استان پیش بینی می‌شود که برای اقدام فوری همه جانبه جهت کاهش خسارت‌ها هشدار قرمز صادر شد.

وی ادامه داد: کاهش افق دید و مه گرفتگی جاده‌های کوهستانی نیز از روز شنبه تا یکشنبه پیش بینی می‌شود که لازم است تمهیدات لازم توسط رانندگان و مسافران و مسؤولان به کار گرفته شود.

صابری اظهار کرد: ارتفاعات مرزی استان به ویژه در غرب و جنوب غربی بیشتر تحت تأثیر سامانه هستند که انسداد جاده‌های مواصلاتی در این مناطق پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه‌های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

وی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: تا روز دوشنبه هفته آینده احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

صابری ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرستان سردشت با ۲۶ میلی‌متر، مهاباد ۱۵، پیرانشهر ۱۳، اشنویه هفت، بوکان ۹، چالدران ۶، ماکو و شاهین‌دژ سه میلی‌متر شهرهای پر بارش استان بودند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با منفی سه درجه سردترین و میاندوآب نقده و ارومیه با ۱۰ درجه درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است. ‌

منبع: مـهر