اخیرا یک نانوایی با قانون عجیب خرید ۴ نان با بیش از یک کارت ممنوع است جنجال عجیبی به پا کرده بود. اما به دور از این بحث‌ها و جنجال‌ها درآمد یک نانوایی به صورت روزانه و ماهیانه چقدر است؟ اگر سری به فضای مجازی بزنید با انبوه آگهی‌های اجاره و فروش مغازه نانوایی مواجه […]

اخیرا یک نانوایی با قانون عجیب خرید ۴ نان با بیش از یک کارت ممنوع است جنجال عجیبی به پا کرده بود. اما به دور از این بحث‌ها و جنجال‌ها درآمد یک نانوایی به صورت روزانه و ماهیانه چقدر است؟

درآمد نجومی نانوایی‌های معروف در تهران

اگر سری به فضای مجازی بزنید با انبوه آگهی‌های اجاره و فروش مغازه نانوایی مواجه می‌شوید. بر اساس اظهارات آگهی‌کنندگان، درآمد روزانه برخی از نانوایی‌ها با توجه به مناطقی که در آن قرار دارند گاهی به ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. همچنین برخی از نانوایی‌هایی که در مناطق اطراف تهران هستند ماهیانه خالص ۴۵ الی ۶۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند. به نوعی می‌توان گفت درآمد یک نانوایی در ماه چیزی ۴۵ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. البته در این بین نانوایی‌هایی هستند که درآمد ناچیزی دارند. در ادامه قصد داریم به قیمت‌ها اجاره و خرید یک مغازه نانوایی بپردازیم. با جریان نو همراه باشید.

مغازه نانوایی چند؟

قیمت‌های متفاوتی برای اجاره و خرید نانوایی با توجه به محله آن در‌ آگهی‌ها اعلام شده است. به عنوان مثال یک نانوایی در محدوده معلم به نرخ ۱۷ میلیارد تومان آگهی شده است. این نانوایی ۶۵ متر و ساخت سال ۱۳۷۵ است. البته قیمت‌های پایین‌تر هم برای خرید نانوایی در حد ۲ تا ۹ میلیارد تومان هم در بازار وجود دارد که کاملا به منطقه آن بستگی دارد.

در بین اگهی‌ها با گزینه‌های اجاره‌ای هم مواجه می‌شوید. به طور نمونه یک نانوایی ۱۴ متری در تهران به صورت ۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی ۳ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد اصل ماجرای درآمد نانوایی‌ها به شدت مرتبط با محله آن و میزان رفت و آمد است. بر همین اساس قیمت‌های متفاوتی هم برای اجاره و فروش اعلام می‌شود.

فروش سهمیه آرد

در این میان اگر بیشتر در تبلیغات جست و جو کنید با موارد عجیب‌تری هم مواجه می‌شوید. برخی از افراد مجوز و سهمیه آرد خود را نیز به فروش می‌گذارند. برخی دیگر هم تجهیزات نانوایی خود را اجاره می‌دهند یا می‌فروشند. فردی که سهمیه آرد خود را برای فروش گذاشته ۲۵۰ کیسه آرد است البته نرخ دقیقی برای آن تعیین نکرده و باید برای بررسی بیشتر با آن فرد وارد مذاکره شد.

قیمت دستگاه‌های نانوایی

دستگاه‌های نانوایی با توجه نوع نان نرخ متفاوتی دارند. به عنوان مثال یک دستگاه مخصوص پخت نان لواش که سه کاره است با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان در بازار آگهی شده است. نکته جالب توجه اینجاست که فرد آگهی‌کننده دستگاه خود را به دلیل قطع سهمیه آرد به فروش گذاشته است. دستگاه خمیرگیر هم که مخصوص پخت نان است با نرخ حدود ۵ میلیون تومان در بازار آگهی شده است.

درآمد نجومی نانوایی‌های معروف در تهران

با وجود این که نانوایی‌ها شاید درآمد باورنکردنی و نجومی داشته باشند اما مشکلات و چالش‌های مختلفی را هم پیش پای خود دارند. از قطع سهمیه آرد گرفته، تا هزینه خرید و اجاره وحشتناک مغازه می‌تواند گوشه‌ای از مشکلاتی باشد که نانواها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

جریان نو

+