چرا سریع‌ترین دختر ایران در قهرمانی آسیا جاماند؟
چرا سریع‌ترین دختر ایران در قهرمانی آسیا جاماند؟

رکورددار دوی ۱۰۰ متر زنان ایران در مورد چهارمی در قهرمانی آسیا گفت: در فینال بخاطر کم تجربگی شروعم مثل نیمه‌نهایی و مقدماتی نبود و جاماندم. همین باعث شد که مدال را از دست بدهم

به گزارش ایسنا، مدتی‌ است که دونده‌های سرعت زن ایران در ماده ۱۰۰ متر عملکرد خوبی از خود ثبت می‌کنند و طی چند ماه گذشته چند بار رکورد ملی را شکسته‌اند. آخرین رکوردشکنی در این ماده مربوط به زمان ۱۱.۳۳ ثانیه حمیده اسماعیل‌نژاد است که در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ ثبت کرد اما در فینال موفق به تکرار رکورد خود نشد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد خود در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: در دور مقدماتی رکورد ۱۱.۳۳ ثانیه را ثبت کردم که این برای فینال باید بهتر می‌شد. در نیمه‌نهایی فشار نیاوردم و با حداکثر توانم شرکت نکردم اما باز هم رکورد خوبی زدم. در فینال بخاطر کم‌تجربگی شروعم مثل نیمه‌نهایی و مقدماتی نبود و جاماندم. همین باعث شد مدال را از دست بدهم.

او در ادامه افزود: اگر رکورد مقدماتی را دوباره می‌زدم، طلا می‌گرفتم. به تجربه نیاز داشتم اما این تجربه را در بدترین حالت ممکن و در مسابقات مهمی به دست آوردم. اولین حضورم در قهرمانی آسیا بود و قطعا اگر تجربه مسابقات مهم را داشتم، نتیجه بهتری می‌گرفتم. دو روز اول خیلی ناراحت بودم اما الان تمرکزم را روی بازی‌های آسیایی گذاشته‌ام که رکوردشکنی کنم.

اسماعیل‌نژاد در مورد اینکه در چند ماه اخیر بارها رکورد دوی ۱۰۰ متر زنان جابه‌جا شده است، گفت: سه، چهار سالی است که روی عدد ۱۱ می‌دوم و بعد از مریم طوسی و فرزانه فصیحی سومین نفری هستم که در دوومیدانی زنان ایران زیر ۱۲ ثانیه می‌دوم اما متاسفانه کسانی که در دو، سه دوره اخیر مسئولیت داشتند خیلی کم‌توجهی کردند و همین باعث شد این رکوردها دو سال قبل ثبت نشود. در چند ماه گذشته که توجه به سمت سرعت آمده، این ماده خیلی پیشرفت کرده است. امیدوارم در آینده دوومیدانی را دریابند و جوانان و نوجوانان را به مسابقات بفرستند تا وقتی به رده بزرگسالان رسیدند تا این حد با جو غریبه نباشند.

او در مورد شانس خود برای کسب مدال بازی‌های آسیایی گفت: همه سعی و تلاشم را می‌کنم که این اتفاق بیفتد اما قول نمی‌دهم. عددهای خوبی تا الان ثبت شده و تا بازی‌ها هم بهتر می‌شود. رکوردهایم نشان می‌دهد توانایی دارم و امیدوارم مدال بگیرم.

اسماعیل‌نژاد در مورد اختصاص لقب دختر باد به رکورددار دوی ۱۰۰ متر بیان کرد: دختر باد لقب بچه‌های قبلی بود. دوست دارم لقب‌ها روی کسانی که به آنها تعلق داشته، بماند و من لقب جدیدی بگیرم. مردم همیشه لطف داشتند و لقب‌های قشنگی به من داده‌اند. امیدوارم شایستگی داشته باشم و رکوردهای بهتری ثبت کنم اما سبزواری هستم که زیستگاه یوز ایرانی است، به همین دلیل خیلی لقب چیتا را دوست دارد.

رکورددار دوی ۱۰۰ متر در پایان گفت: امیدوارم سطح رقابت‌ها در ایران به جایی برسد که در فینال دوی ۱۰۰ هر هشت ورزشکار با هم رقابت کنند و بین دونده‌ها فاصله رکوردی نباشد. اگر هدف بچه‌ها را جدی بگیرند این اتفاق می‌افتد. امیدوارم همه زنان ایران از بازی‌های آسیایی دست پر برگردند.

منبع :ایسنا