کلهر: از نظر زیرساختی در روستاها امکانات خوبی داریم اما همه آنها فعال نیستند
کلهر: از نظر زیرساختی در روستاها امکانات خوبی داریم اما همه آنها فعال نیستند

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، سینا کلهر در نشست خبری درباره برگزاری جام پرچم، خاطرنشان کرد: ورزش قهرمانی برای مخاطب و رسانه جذابیت زیادی دارد به همین دلیل ما با چیزی به نام سایه در ورزش همگانی مواجه هستیم. وقتی کار را در همگانی شروع کردیم با بحران کرونا و منابع مالی روبه‌رو بودیم.  معاون […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، سینا کلهر در نشست خبری درباره برگزاری جام پرچم، خاطرنشان کرد: ورزش قهرمانی برای مخاطب و رسانه جذابیت زیادی دارد به همین دلیل ما با چیزی به نام سایه در ورزش همگانی مواجه هستیم. وقتی کار را در همگانی شروع کردیم با بحران کرونا و منابع مالی روبه‌رو بودیم. 

معاون ورزش همگانی، گفت: امروز می‌توانم ادعا کنم که تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد به تحرک بدنی اضافه شده است. امروز با ۳۵ تا ۴۰ تحرک بدنی در کشور مواجه شدیم و زیان های کرونا تا حدی جبران شده است‌. اتفاق مهم دیگر اینکه اولین شبکه ورزشی که در اختیار عموم قرار می‌گیرد در برخی استان‌ها راه افتاده مثلا سالن‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است. هدف ما در اختیار دادن ۸۰۰ سالن به مردم است که امیدوارم آن را محقق کنیم. 

کلهر با اشاره به اینکه ۳ موضوع شناسنامه ورزش همگانی است، گفت: ورزش صبحگاهی، عصرگاهی و پیاده روی خانواده‌ها زمانی که کار را شروع کردیم تعطیل شد اما دوباره کار به ورزش همگانی برگشته است. از نظر تامین مربی و رویداد یک تقویم منظم داریم. این مواردی که گفتم شناسنامه‌ ورزش همگانی هستند. ما از اول گفتیم معاونت قهرمانی نیستیم و ورزش همگانی انجام می‌دهیم حتی در رشته‌های حرفه‌ای هم هدف ما همگانی شدن است. 
وی در ادامه صحبت‌های خود، در خصوص ورزش روستایی خاطرنشان کرد: در ورزش روستایی تبعیض زیادی می‌بینیم و هر چه دوندگی کنیم کم است. سالن‌های خوبی در روستاها ساختیم، از نظر زیرساختی اتفاقات مهمی در زمین چمن افتاده و زمین چمن‌های خوبی در روستاها داریم اما مشکل کجاست؟ مشکل این است که بهره‌وری از زیرساخت‌ها به اندازه کافی نیست‌. ۹ هزار خانه روستایی داریم اما به اندازه فعال نیستند. 
من از باب احساس مسئولیت جام پرچم را برگزار می‌کنم و پای آن ایستاده‌ام. دور قبل به همه کسانی که ثبت‌نام کردند یکدست لباس ورزشی دادیم، خیلی سخت بود اما خیلی خوشحالم که انجام شد. 

عظیمی سرپرست دفتر ورزش روستایی و عشایری درباره برگزاری دومین دوره جام پرچم، عنوان کرد: جام پرچم یک سال گذشته با زحمات و کار کارشناسی دقیق در دفتر مدیریت رقم خورد. در مینی فوتبال اتفاق بی‌نظیری در راستای منویات مقام معظم رهبری رقم خورد. وقتی آمار و ارقام را می‌بینیم، اتفاق بی نظیری رقم خورد و ۳۲ هزار تیم از روستاییان شرکت کردند که آمار ارزشمندی است. قرار است در ادامه این مسیر جام پرچم ۲ برگزار شد. چندین جلسه با مدیریت کلهر برگزار کردیم. ۲ رشته دیگر هم به جام پرچم اضافه شدند. 

وی افزود: ثبت‌نام آغاز شده و ۱۲ بهمن رسما مسابقات را آغاز می‌کنیم. یکی از مسائلی که پیگیر هستیم بحث عدالت جنسی است. یکی از تفاوت‌های جام پرچم نسبت به سایر رشته‌ها همین است. علاوه بر افزایش رشته‌ها، نفرات شاخص را قرار شد به اردوهای ملی دعوت شوند. برگزاری چنین رویدادی به شور و شوق روستاییان کمک می‌کند اما از دل این رقابت‌ها می‌تواند دست فدراسیون‌ها پر شود. 
پایان پیام/





منبع: فارس