به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس؛ محسن حویزه روزیکشنبه در جلسه باز آفرینی شهری شوش با حضور معاون عمرانی فرمانداری،شهردار شوش ومعاونین،رییس شورای اسلامی شهر و تعدادی ازمدیران دستگاه های اجرایی استان وشهرستان اظهار داشت: وضعیت بافت فرسوده شهری شوش خطرساز و حادثه خیز بوده و در صورت بروز حوادثی چون زلزله شاهد حوادث ناگواری […]

- اعطای مشوق به ساکنان بافت فرسوده شهری در شوش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس؛ محسن حویزه روزیکشنبه در جلسه باز آفرینی شهری شوش با حضور معاون عمرانی فرمانداری،شهردار شوش ومعاونین،رییس شورای اسلامی شهر و تعدادی ازمدیران دستگاه های اجرایی استان وشهرستان اظهار داشت: وضعیت بافت فرسوده شهری شوش خطرساز و حادثه خیز بوده و در صورت بروز حوادثی چون زلزله شاهد حوادث ناگواری در این بافت خواهیم بود لذا ساماندهی بافت فرسوده شهری شوش با مشارکت اهالی ضروری است.

وی گفت؛ به منظور تشویق ساکنان بافت فرسوده شهری به مشارکت در طرح بازآفرینی شهری مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.

حویزه بیان کرد؛ با اشاره به ۷۰۰ هکتار عرصه میراث جهانی شوش که به ثبت جهانی رسیده است افزود: صدها واحد مسکونی و تجاری در بافت فرسوده شهری در حریم میراث جهانی شوش قرار دارند که بسیاری از این بناها به دلیل قدمت و فرسودگی خطرساز میباشد.

فرماندار شوش از میراث فرهنگی خواست طرح و برنامه خود را برای بناهای مسکونی واقع در محوطه میراث جهانی شوش ارایه کند.

وی افزود: میراث فرهنگی باید پاسخ دهد برای بناهای واقع در محوطه میراث جهانی شوش که بسیاری از آنها فرسوده می باشند چه برنامه ای دارد.

فرماندار شوش از میراث فرهنگی خواست با جلب رضایت مالکان بناهای واقع در محوطه میراث جهانی نسبت به آزادسازی این محوطه باستانی از معارضان اقدام کند.

وی از دستگاه های ذیربط خواست به منظور آگاه سازی اهالی ساکن در بافت فرسوده شهری به منظور بهره مندی از مشوق های لازم برای مشارکت در اجرای این طرح اقدام‌کنند و نسبت به نصب بنر در این‌مناطق اقدام نمایند.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین