به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بر اساس خروجی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی خواهیم بود. وی با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده گفت: این سامانه سبب وزش […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بر اساس خروجی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد و شب دوشنبه تاریخ ۲۵ دی تا صبح پنج شنبه ۲۸ دی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از ظهر چهارشنبه تا صبح پنج شنبه وزش باد شدید شمال غربی جنوب غربی در محدوده ۵۴ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر در ساعات بعد از ظهر و شب سه شنبه و صبح چهارشنبه با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز خواهیم داشت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان سواحل و جزایر خواهد بود گفت: بر اثر این سامانه اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و جاسک در مدت اعلام شده اجتناب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری به ویژه در در بنادر غربی استان و خلیج فارس از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی و … به عمل آورند.

منبع: مـهر