جدا از خود امیر قلعه‌نویی که به عنوان سرمربی ملی‌پوشان کشورمان قطعاً در تعیین ساختار تاکتیکی برای پیروزی پرگل مقابل فلسطین فوق العاده موثر بود، بازیکنان دیگری هم در این مسابقه نقش آفرینی کردند. نیمکت نشینی کاپیتان‌های استقلال  تیم ملی در حالی توانست فلسطین را شکست بدهد که کاپیتان‌های اول و دوم استقلال همراه با […]

- پرسپولیسی‌ها گل زدند؛ استقلالی‌ها قبول شدند

جدا از خود امیر قلعه‌نویی که به عنوان سرمربی ملی‌پوشان کشورمان قطعاً در تعیین ساختار تاکتیکی برای پیروزی پرگل مقابل فلسطین فوق العاده موثر بود، بازیکنان دیگری هم در این مسابقه نقش آفرینی کردند.

نیمکت نشینی کاپیتان‌های استقلال 

تیم ملی در حالی توانست فلسطین را شکست بدهد که کاپیتان‌های اول و دوم استقلال همراه با کاروان ایران به قطر رفته بودند اما جایی در ترکیب اصلی و مردان تعویضی پیدا نکردند. سیدحسین حسینی و روزبه چشمی اولین پیروزی ایران را از روی نیمکت دیدند. قطعا به روزبه در ادامه جام ملت‌ها فرصت بازی می‌رسد ولی شرایط حسینی کاملاً متفاوت خواهد بود.

آشکار شدن اسلحه پنهان

تا حدود ۴۰ روز قبل کمتر کسی تصور می‌کرد مهدی قایدی اصلاً در پازل تاکتیکی امیر قلعه نویی برای قطر ۲۰۲۳ جایی داشته باشد ولی حالا او نامش را به عنوان یکی از گلزنان ایران در عرصه جام ملت‌ها به ثبت رسانده است. این استقلالی خبرساز که البته حالا در لیگ امارات توپ می‌زند برای سرمربی تیم ملی حکم اسلحه پنهان را داشت ولی حالا حضورش عیان شده و قطعاً می‌تواند به عنوان یک مهاجم مکمل در روزهای حساس کمک حال سردار آزمون و مهدی طارمی شود. مجید حسینی، محمد محبی و امید ابراهیمی هم استقلالی‌های دیگری بودند که به میدان رفتند. باید ببینیم با توجه به مصدومیت شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی مدافع اسبق استقلال در ادامه راه جزو ارکان اصلی تیم ملی وارد زمین خواهد شد یا خیر؟

رفاقت استقلال و پرسپولیس

متاسفانه گاهی اوقات میان بازیکنان استقلال و پرسپولیس در تیم ملی مرزبندی‌های خودساخته درست می‌شد و اتفاقاً این مسئله در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیا سر و صدای زیادی هم به راه انداخت اما حالا به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی اجازه ایجاد چنین جوی را نداده است. تیم ملی در حالی فلسطین را برد که گل‌های اول و دوم ما توسط مردان پرسپولیسی به ثمر رسید اما گل سوم را یک استقلالی زد. قطعاً متحد بودن چهره‌های مطرح و ملی‌پوش آبی و قرمز می‌تواند کمک بزرگی به ایران در راه موفقیت باشد.

منبع: خبـر ورزشی