حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اجرای ۸۰ متر عملیات لوله گذاری در بدنه پل غیر همسطح صاحب روضات از روی اتوبان شهید خرازی که توسط شهرداری در حال احداث است و نیز ساخت حوضچه خیابان بهستان، پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد. […]

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اجرای ۸۰ متر عملیات لوله گذاری در بدنه پل غیر همسطح صاحب روضات از روی اتوبان شهید خرازی که توسط شهرداری در حال احداث است و نیز ساخت حوضچه خیابان بهستان، پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با اجرای این عملیات تنش آبی در هسته مرکزی شهر اصفهان مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این عملیات مشکل افت فشار آب به ویژه در فصل تابستان در حدفاصل خیابان‌های آتشگاه تا صمدیه، طالقانی، مسجد سید و اتصال آن به خیابان آیت الله کاشانی، آتشگاه، کهندژ، خیابان جدید بهستان و خیابان صاحب روضات شهر اصفهان رفع می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان هشت اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغازشده و در حال حاضر عملیات لوله گذاری آن به طول ۳۴۰۰ متر در هسته مرکزی شهر به پایان رسیده است و پیش بینی می‌شود با احداث پل غیر همسطح عبوری از روی اتوبان شهید خرازی توسط شهرداری این پروژه در دهه فجر به بهره برداری برسد.

اکبریان وجود تأسیسات زیربنایی متعدد از قبیل خط پرفشار گاز شهری، شبکه مخابرات، کلکتور جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب فضای سبز را از جمله مشکلات حین اجرای این پروژه دانست و خاطرنشان کرد: از چالش‌های دیگر حین اجرای این پروژه اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه، بار ترافیکی موجود، عبور از عرض خیابان‌ها با وجود تأسیسات متعدد زیربنایی بوده است که در این راستا می‌توان به عملیات لوله گذاری در عرض خیابان آتشگاه، عبور خط انتقال از عرض بزرگراه شهید خرازی، اجرای عملیات لوله گذاری در ایستگاه مترو و اتوبان شهید خرازی اشاره کرد.

وی بیان کرد: این عملیات با تلاش ویژه اکیپ‌های عملیاتی پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری‌های مناطق توسط آبفای منطقه سه شهر اصفهان اجرا شد.

منبع: مـهر