به گزارش زیرنویس،  عارف اصل شرهانی در خصوص وقوع این حادثه بیان کرد: این حادثه که در یک منزل مسکونی در منطقه کیانپارس اهواز رخ داد. وی گفت: مصدومان شامل یک خانم ۴۲ساله، یک خانم ۲۰ ساله و یک آقای ۱۷ ساله بودند که توسط یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی اهواز برای ادامه روند […]

به گزارش زیرنویس،  عارف اصل شرهانی در خصوص وقوع این حادثه بیان کرد: این حادثه که در یک منزل مسکونی در منطقه کیانپارس اهواز رخ داد.

وی گفت: مصدومان شامل یک خانم ۴۲ساله، یک خانم ۲۰ ساله و یک آقای ۱۷ ساله بودند که توسط یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی اهواز برای ادامه روند درمان منتقل شدند.

اصل شرهانی در ادامه افزود: این حادثه بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن از اجاق گاز منزل رخ داده است.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان با اشاره به علایم و نشانه‌های مسمومیت با منواکسیدکربن اظهار کرد: منو اکسید کربن در غلظت پایین باعث خواب آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ می‌شودو علایمی شبیه سرماخوردگی و در غلظت‌های بالاتر باعث خفگی و در نهایت مرگ می شود.

وی گفت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیتاهمیت بالایی دارد و کنترل و رفع انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به‌شمار می‌رود.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا