به گزارش زیرنویس، سرهنگ مهدی افشاری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از طریق مأموران پلیس امنیت اقتصادی چهارمحال بختیاری مطلع شدند که راننده یک دستگاه کامیونت اقدام به بارگیری خشکبار قاچاق از استان چهارمحال بختیاری و به مقصد تهران کرده است. […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ مهدی افشاری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از طریق مأموران پلیس امنیت اقتصادی چهارمحال بختیاری مطلع شدند که راننده یک دستگاه کامیونت اقدام به بارگیری خشکبار قاچاق از استان چهارمحال بختیاری و به مقصد تهران کرده است. در همین راستا نیز بررسی موضوع در دستورکار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوزهای لازم، اظهار کرد: مأموران پس از انجام هماهنگی‌های قضائی به محورهای مواصلاتی تهران عزیمت کرده و پس از تعقیب و مراقبت در نهایت موفق شدند خودروی تحت تعقیب را در محور ساوه – تهران شناسایی و پس از مدتی مراقبت‌های ویژه پلیسی، آن را متوقف کنند.

افشاری با اشاره به انجام بازرسی از داخل خودرو گفت: مأموران در جریان بررسی از داخل خودرو چندین کیسه بادام درختی و بادام هندی فاقد مجوزهای قانونی را کشف ضبط کردند. همچنین مأموران در پی‌جویی‌های انتظامی محل تخلیه کالای قاچاق را در روستای نجم آباد در کهریزک نیز شناسایی کرده و به این محل اعزام شدند که در جریان آن بیش از ۲۲ تن خشکبار قاچاق را از یک چهار دیواری گلخانه کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در این عملیات ۹ تن بادام هندی، چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم بادام درختی، یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم مویز و هفت تن و ۸۷۵ کیلوگرم گردو که محصول کشورهای خارجی و فاقد مجوزهای قانونی بودند، کشف و ضبط کردند.

وی ارزش ریالی خشکبار کشف شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد. همچنین کالاهای مکشوفه نیز به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران تحویل شده و متهمان نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

منبع: مـهر