رییس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک:« مدیران وزارت ارتباطات می‌دانند، مردم ناراضی‌اند»
رییس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک:« مدیران وزارت ارتباطات می‌دانند، مردم ناراضی‌اند»

در گزارش دومی که انجمن تجارت الکترونیک از وضعیت کیفیت اینترنت ایران منتشر کرد، وضعیت اینترنت همچنان کند، پراختلال و محدود توصیف شده‌است. کاربران اینترنت ایران نیز هر روز ناراضی‌تر از روز قبل هستند. در گفت و گویی که با رئیس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک انجام شد، به موضوعاتی همچون دلایل نارضایتی مردم و از آن مهم‌تر، این که چه کسی باید پاسخگوی اصلی این مشکلات باشد پرداختیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پویا پیرحسینلو رییس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک در گفت و گویی که با خبرنگار زیرنویس داشت؛ با اشاره به این موضوع که در گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک به شاخص‌هایی که نارضایتی کاربران ایرانی از وضعیت اینترنت را فراهم آورده‌است، اشاره شده‌است؛ گفت:«در جلساتی که پس از گزارش اول با وزارت ارتباطات برگزار شد، مدیران وزارت ارتباطات منکر عدم رضایت کاربران نبودند، حتی مثال‌هایی را بیان می‌کردند که خودش نشان دهنده عدم رضایت مردم بود، اما دلایلی که بیان می‌کردند، دلایلی بود که از نظر ما تمام و کمال مسئله کیفیت اینترنت را نشان نمی‌داد. به طور مثال تاکید مدیران وزارت ارتباطات بر این بود که سانسور و به قول خودشان فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که تعداد VPNها افزایش پیدا کند و افزایش VPN را علت اصلی این نارضایتی بیان می‌کردند.»

رییس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک:« مدیران وزارت ارتباطات می‌دانند، مردم ناراضی‌اند»

او با اشاره به این موضوع که خود مدیران وزارت ارتباطات اعتقاد داشتند که فیلتر بودن «Google Play» در شبکه اختلال ایجاد می‌کند؛ گفت:« درخواست‌های بسیاری که گوشی‌ها برای آپدیت‌های خودکار ارسال می‌کنند و مسدود بودن این پلتفرم حیاتی باعث شده است که اختلالاتی در شبکه ایجاد شود. ما در تازه‌ترین گزارش انجمن تجارت الکترونیک سعی کردیم که خیلی جامع به اختلالات نگاه کنیم و اگر مسئله‌ای وجود دارد که خارج از کنترل یک نهاد یا وزارت‌خانه مسئول است، متولیانی که دارند برای انجام این ماموریت بودجه می‌گیرند، وظیفه دارند بقیه ذینفعان را همراهی کنند و کار کارشناسی و تحقیق انجام دهند و این مشکل را حل کنند.»

منبع: خبـرآنلاین