ادعای ارتش اشغالگر صهیونیستی درباره انهدام تونل «استراتژیک» حماس
ادعای ارتش اشغالگر صهیونیستی درباره انهدام تونل «استراتژیک» حماس

ارتش اسراییل مدعی شد که یک تونل «استراتژیک» در مرکز غزه را منهدم کرده است.

 

به گزارش زیرنویس،  به نقل از تاس، ارتش اسراییل ادعا کرده است که تونل «استراتژیک» حماس در مرکز غزه را منهدم کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش اشغالگر صهیونیستی، این تونل در زیر جاده صلاح الدین قرار داشت که شمال و جنوب منطقه را به هم متصل می‌کرد و از مرکز غزه عبور می‌کرد.

ادعا شده است که این تونل زیرزمینی که در عمق حدود ۹ متری و چند صد متری قرار دارد، توسط حماس برای رفت و آمد بین شمال و جنوب استفاده می‌شد.

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسؤولان آمریکایی و اسراییلی آورده است: وسعت، عمق و کیفیت تونل‌های ساخته شده حماس در نوار غزه ما را شگفت زده کرده است.

آن‌ها همچنین تاکید کردند که حماس برای ساخت این تونل‌ها از مواد و مصالحی استفاده کرده که تل‌آویو را کاملاً شگفت زده و متعجب کرده است.

مسؤولان آمریکایی و اسراییلی عنوان کردند که برآورد ما این است تونل‌های حماس ۳۵۰ تا ۴۵۰ مایل امتداد دارد.

آن‌ها بیان کردند: برآورد ما این است که حدود ۵۷۰۰ دهانه تونل جداگانه وجود دارد که به شبکه تونل‌ها در غزه منتهی می‌شود.

این در حالی است که اخیراً روزنامه معاریو نیز در گزارشی نوشته بود که ارتش اسراییل تا کشف و تخریب تونل‌های حماس در شمال و مرکز نوار غزه فاصله زیادی دارد.

این روزنامه عبری زبان اعلام کرد که یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی که مسئول کشف و تخریب تونل‌های حماس در مرکز و شمال نوار غزه هستند، هنوز تا کامل کردن مأموریت خود فاصله زیادی دارند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شده بود که کنترل شمال نوار غزه را به طور کامل در دست گرفته و این منطقه از تونل و پایگاه‌های حماس به کلی پاکسازی شده است.

منبع: مـهر