به گزارش زیرنویس، غلامرضا رسول زاده، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این روستاها در مسیرهای اهر – ورزقان، اهر – کلیبر، اهر – مشکین شهر و خواجه – ورزقان قرار دارند، افزود: راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای استان در مسیرهای مختلف کردند ولی کولاک دوباره […]

به گزارش زیرنویس، غلامرضا رسول زاده، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این روستاها در مسیرهای اهر – ورزقان، اهر – کلیبر، اهر – مشکین شهر و خواجه – ورزقان قرار دارند، افزود: راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای استان در مسیرهای مختلف کردند ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای بسته شده نیز تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: شب گذشته در مسیر اهر – کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودرو گرفتار در برف و کولاک، ۱۵ نفر سرنشین این خودروها را از مرگ حتمی نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.

رسول زاده، ادامه داد: همچنین راهداران مستقر در راه‌های حومه شهرستان‌های اهر و ورزقان، شب گذشته به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آنها به مسیرهای خود موجب شدند تا این خودروها به مقصد خود حرکت کنند.

وی یادآور شد: در عملیات زمستانی راهداران استان در شب گذشته و بامداد امروز بیش از ۶۰ هزار کیلومترباند برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

رسول زاده، از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده‌ها اطلاع کسب کنند.

منبع: مـهر