قهرمان زن زندگی آزادی، دزد از آب درآمد
قهرمان زن زندگی آزادی، دزد از آب درآمد

گلریز قهرمان در زمان کودکی همراه با خانواده خود به نیوزیلند مهاجرت کرد. او ابتدا وکیل حقوق بشر سازمان ملل بود و در سال ۲۰۱۷ از «حزب سبز»، وارد پارلمان نیوزیلند شد. قهرمان از حامیان پروژه اغتشاشات زن، زندگی، آزادی بود. به عنوان مثال، در همان روز‌های آشوب ۱۴۰۱، مو‌های خود را به نشانه اعتراض […]

گلریز قهرمان در زمان کودکی همراه با خانواده خود به نیوزیلند مهاجرت کرد. او ابتدا وکیل حقوق بشر سازمان ملل بود و در سال ۲۰۱۷ از «حزب سبز»، وارد پارلمان نیوزیلند شد.

گلریز قهرمان

قهرمان از حامیان پروژه اغتشاشات زن، زندگی، آزادی بود. به عنوان مثال، در همان روز‌های آشوب ۱۴۰۱، مو‌های خود را به نشانه اعتراض کوتاه کرد.

حامیان پروژه زن زندگی آزادی

اغتشاشات

او برای ایجاد فشار بین‌المللی بر ایران نیز تلاش می‌کرد.

گلریز قهرمان همچنین کفالت سیاسی برخی مجرمان امنیتی همچون نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق که به تبانی با کشور‌های متخاصم محکوم شده است را برعهده گرفت.

گلریز قهرمان

گلریز برای تروریست شناخته شدن نیرو‌های مسلح ایران و اخراج سفیر ایران از نیوزیلند، تلاش می‌کرد.

گلریز قهرمان

او حتی در سالگرد شروع آشوب‌ها در ویدئویی اعلام کرد: «ما به یاد مهسا امینی و تمام جوان‌هایی که جانشان را برای آزادی دادند، هستیم. هموطنان، ما با شما هستیم. پشت شما هستیم. برای زن، زندگی، آزادی».

اما در روز‌های اخیر به گفته پلیس نیوزیلند، گلریز قهرمان که یکی از قهرمانان زن، زندگی، آزادی بود، دزد از آب درآمد.

دزدی گلریز قهرمان

او در واکنش به برملا شدن اقدام به دزدی، در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۲، مجبور شد از عضویت در پارلمان نیوزیلند، استعفا کند.

دزدی از فروشگاه

گلریز متهم به دزدی از فروشگاه پوشاک است و این اتهام را پذیرفت و دلیل آن را فشار کاری دانست.

دزدی گلریز قهرمان

به گزارش BBC، این اولین دزدی قهرمان نبود. او در گذشته نیز دوبار دیگر اقدام به دزدی کرده بود و در این باره گفت: «مشکلات روحی ناشی از کار منجر به این شد که رفتاری دور از شخصیت داشته باشم.»

دزدی گلریز قهرمان

منبع: فارس

+