با اسم رمز “مرگ بر سرماچار” به تروریست‌های ساکن ایران حمله کردیم
با اسم رمز “مرگ بر سرماچار” به تروریست‌های ساکن ایران حمله کردیم

پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد.

 

ایرنا نوشت: بیانیه وزارت خارجه پاکستان به شرح زیر است:
صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان عملیات رزمی با اسم رمز “مرگ بر سرماچار” کشته شدند.
طی چندین سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل که خود را “سرماچار” می‌نامند در داخل ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت.
با این حال، به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی ما، این تروریست‌ها به ریختن خون پاکستانی‌های بی گناه بدون مجازات ادامه دادند. اقدام صبح امروز با توجه به اطلاعات موثق فعالیت‌های تروریستی در مقیاس بزرگ قریب الوقوع توسط آن‌ها انجام شد.
این اقدام مظهر عزم تزلزل ناپذیر پاکستان برای حفاظت و دفاع از امنیت ملی خود در برابر همه تهدیدات است. اجرای موفقیت آمیز این عملیات بسیار پیچیده نیز گواهی بر حرفه‌ای بودن نیرو‌های مسلح پاکستان است. پاکستان تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و امنیت مردم خود، تخطی ناپذیر و مقدس است، ادامه خواهد داد.
پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.
پاکستان به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت کشور‌های عضو حمایت می‌کند. پاکستان با هدایت این اصول و با استفاده از حقوق مشروع خود در چارچوب قوانین بین المللی، هرگز اجازه نخواهد داد که حاکمیت و تمامیت ارضی خود تحت هیچ بهانه یا شرایطی به چالش کشیده شود.
ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

منبع: اطلاعات انلاین