دولت آلمان و نمایندگان مرسدس بنز۱۵۰۰میلیارد تومان برای خرید خودروی اهدایی هیتلر به پهلوی اول پیشنهاد دادند محمد باریکانی- روزنامه‌نگارگران‌ترین و سالم‌ترین خودروی تاریخی ایران که سال ۱۳۱۵ توسط آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی به پهلوی اول اهدا شد،  ۳۰میلیون دلار پیشنهاد خرید گرفت. سفارت آلمان، نمایندگان این سفارتخانه و مدیران شرکت بزرگ خودروسازی مرسدس […]

دولت آلمان و نمایندگان مرسدس بنز۱۵۰۰میلیارد تومان برای خرید خودروی اهدایی هیتلر به پهلوی اول پیشنهاد دادند

عکسی از یک اتومبیل ۳۰میلیون دلاری در ایران

محمد باریکانی- روزنامه‌نگار
گران‌ترین و سالم‌ترین خودروی تاریخی ایران که سال ۱۳۱۵ توسط آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی به پهلوی اول اهدا شد،  ۳۰میلیون دلار پیشنهاد خرید گرفت. سفارت آلمان، نمایندگان این سفارتخانه و مدیران شرکت بزرگ خودروسازی مرسدس بنز در طولانی‌ترین تلاش‌ها برای خرید تنها خودروی مرسدس بنز موجود در جهان اعلام کردند که حاضرند برای خرید این خودرو ۱۵۰۰میلیارد تومان به ایران بپردازند.
خودروی مرسدس بنز ۵۰۰کا تنها ۶دستگاه، آن هم در سال‌های جنگ جهانی دوم تولید شده و لقب بنز اتوبان را به‌خود اختصاص داده است؛ حتی آنطور که مدیر موزه خودروهای تاریخی ایران به همشهری گفته است، براساس برخی روایات طراحی اتوبان‌ها به‌دلیل ساخت همین خودروی تاریخی بود که تنها یک دستگاه از آن در جهان وجود دارد و آن هم در موزه خودروهای تاریخی ایران در جاده مخصوص تهران است.
سفارت آلمان و نمایندگان شرکت بنز از سال‌ها قبل تلاش دارند این تنها خودروی باقیمانده از مرسدس تولید شده در جهان را که ۵دستگاه آن به‌دلیل شرایط جنگ جهانی دوم از بین رفته و تنها یک دستگاه آن در جهان وجود دارد که آن هم در دوره پهلوی اول به ایران رسیده، برای موزه مرسدس بنز در آلمان خریداری کنند.
مسئولان موزه خودروهای تاریخی به همشهری گفته‌اند که در یکی از مراجعات نمایندگان سفارت آلمان حتی پیشنهاد ارائه چک سفید امضا برای خرید تنها و گران‌ترین مرسدس باقیمانده در جهان را مطرح کرده و به مسئولان بنیاد مستضعفان گفته‌اند هر رقمی که برای این خودرو خواستند می‌توانند بنویسند. مسئولان بنیاد مستضعفان و موزه خودروهای تاریخی ایران اما همواره این درخواست‌ها را رد کرده‌اند.
علی غلامی، مدیر موزه خودروهای تاریخی ایران وابسته به موزه‌های بنیاد مستضعفان به همشهری گفته است که مرسدس موجود در ایران تنها مرسدس سالم این مدل در جهان است که مسئولان مرسدس و دولت آلمان اصرار زیادی به خرید آن از ایران دارند. چون از نگاه آنها نداشتن این خودرو در موزه مرسدس بنز یک کمبود است و می‌خواهند به هر شکل ممکن و با پیشنهاد قیمت‌های گزاف برای خرید این خودرو از ایران تلاش کنند.

عکسی از یک اتومبیل 30میلیون دلاری در ایران

همشهری

+