به گزارش زیرنویس، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس آبادان در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان به بیان آمارهایی از اقدامات پلیس آگاهی و انتظامی  درمبارزه با سرقت پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از مطالبات  به حق شهروندان از پلیس بوده و جزو اولویت‌های اصلی ما نیز قرار دارد. در همین راستا  اقدامات و […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس آبادان در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان به بیان آمارهایی از اقدامات پلیس آگاهی و انتظامی  درمبارزه با سرقت پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از مطالبات  به حق شهروندان از پلیس بوده و جزو اولویت‌های اصلی ما نیز قرار دارد. در همین راستا  اقدامات و طرح‌های گوناگونی به مرحله اجرا درآمده است.

ایشان با بیان اینکه همزمان با برخورد با سارقان، برخورد با مالخران اموال مسروقه نیز شدت یافته است، گفت: اعتقاد ما این است که برای از بین رفتن سرقت، باید چرخه مالی آن نیز از بین برود از این رو برخورد با مالخران اموال مسروقه در اولویت ما بوده، هست و خواهد بود.

سرهنگ کشوری با اشاره به تاکید بر نظارت اجناس دسته دوم ،بساطی ها و فروشندگان دوره گرد تصریح کرد: پلیس اماکن با کمک واحد انتظامی به صورت مستمر (محسوس و نامحسوس)از  صنوف، بساطی ها و سایر فروشندگان سیار و ثابت بازدید می کند و دفترچه‌ای هم در این زمینه برای آنها تشکیل داده‌ایم تا به محض فروش اموال مشکوک به سرقتی، آن اموال ضبط و توقیف شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: در راستای اقدامات انجام شده نیز پرونده‌های کشف شده از سوی پلیس آگاهی و یگانهای انتظامی در حوزه سرقت از ابتدای امسال تاکنون افزایش چشمگیری داشته است. همچنین در این مدت چندین سارق سابقه‌دار، حرفه‌ای، و یا مسلح در قالب تک نفره ،دو نفره و یا تشکیل باند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آبادان در مورد اقدامات پیشگیرانه خاطر نشان کرد: راه اندازی گشت های فعال انتظامی کلانتری و پاسگاهها، گشت های سیار یگان امداد،گشت نامحسوس پلیس های تخصصی،استفاده از توان و ظرفیت بسیج در قالب گشت های رضویون، کنترل زندایان آزاد شده، نشست های تخصصی با نگهبانان حفاظتی مراقبتی، انتقال آموزش از طریق حضور موثر در مدارس و مساجد، محافل عمومی و فضای مجازی،نظارت بر اصناف بخصوص انبارهای ضایعاتی ،جمع آوری معتادان متجاهر ،همچنین انجام طرح های پاکسازی در مناطق جرم از طریق تعامل با دستگاه محترم قضا از جمله اقدامات همکاران سختکوش در مجموعه فرماندهی انتظامی آبادان بوده است.

وی در خاتمه ضمن تشکر از اعضای شورای تامین شهرستان در راستای همکاری با پلیس پیرامون ماموریت های محوله گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله سرقت  تنها در چهارچوب شرح وظایف پلیس نیست و انتظار می رود که ادارات، سازمان ها، و نهادها مسئول، در مقوله پیشگیری با جدیت بیشتری ورود کنند، راه اندازی دوربین های مداربسته ،ساماندهی معتادان متجاهر از طریق راه اندازی کمپ ماده ۱۶، روشنایی معابر و تفرجگاه ها، تکلیف برخی ساختمان های نیمه کاره و یا رها شده و… از جمله موارد مورد مطالبه پلیس از ادارات و سازمان های مربوطه است.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا