دریاچه آزادی برای پیاده‌روی مناسب است نه قایقرانی
دریاچه آزادی برای پیاده‌روی مناسب است نه قایقرانی

بانوی المپیکی قایقرانی ایران گفت: سطح آب دریاچه به حدی پایین آمده که از این سمت عرض دریاچه تا آن سمت عرض دریاچه می‌توانیم قدم بزنیم و عمق آن از عمق یک استخر هم کمتر شده است.

نازنین ملایی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره کم شدن سطح آب دریاچه آزادی، اظهار داشت: قبلا اگر سطح آب دریاچه پایین می‌آمد به اندازه الان نبود. در حال حاضر به حدی سطح آب پایین آمده که از این سمت عرض دریاچه تا آن سمت عرض دریاچه می‌توانیم قدم بزنیم.

وی افزود: آب دریاچه مانند یک استخر کمتر از یک متر شده و این خیلی بد است. وقتی سطح آب بالاتر باشد پارو زدن سخت‌تر و رکوردگیری سنگین‌تر می‌شود و باید فشار بیشتری به خود بیاوریم؛ اما زمانی که سطح آب پایین می‌آید راحت‌تر می‌توانیم پارو بزنیم و این اصلا خوب نیست.

بانوی المپیکی قایقرانی ایران عنوان کرد: آب در وسط دریاچه آمده و جمع شده و اکثر قایق‌ها وقتی تمرین می‌کنند به هم نزدیک می‌شوند. در مسیر تمرین به هم موج می‌دهیم و اذیت می‌شویم. با چنین شرایطی ما مجبوریم از ساعت ۵:۳۰ صبح سر تمرین باشیم و بدن ما در آن زمان خواب است و شرایط تمرین دشوار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: الان تا وسط دریاچه پیاده راه می‌رویم و و روی پای خود می‌ایستیم. آب تا بالای سینه است و خیلی راحت قدم می‌زنیم. وقتی نزدیک اسکله می‌شویم به راحتی با دست، کف دریاچه را لمس می‌کنیم.

ملایی اضافه کرد: تمرینات ما در شرایط سختی است و به همین دلیل نوزدهم مرداد به روسیه می‌رویم. در عمق پایین، رکوردگیری‌ها درست محاسبه نمی‌شود و سطح عمق آب کم است و قایق‌ها خیلی به هم نزدیک هستند و موج دیگر قایق‌ها برای ما مشکل درست می‌کند.

وی یادآور شد: علیرضا سهرابیان درباره این موضوع اعتراض کرد و مسئولان باید فکری به حال این موضوع کنند؛ اما الان مسئله اصلی ما آب دریاچه نیست و پیست استاندارد است. باید چنین پیستی داشته باشیم تا بتوانیم رکوردهای خوبی بزنیم.

منبع :خبر گزاری جمهوری اسلامی