مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: بازی مقابل فلسطین بازی سختی بود، اما توانستیم گام اول را خیلی خوب برداریم. بازی اول در هر تورنمنتی به نوعی سخت‌ترین بازی محسوب می‌شود که توانستیم آن بازی را ببریم. الان مهمترین هدف و تمرکز ما روی بازی […]

- شما از تاکتیک ما خبر ندارید/ این یکدست‌ترین تیم ملی سال‌های اخیر است

مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: بازی مقابل فلسطین بازی سختی بود، اما توانستیم گام اول را خیلی خوب برداریم. بازی اول در هر تورنمنتی به نوعی سخت‌ترین بازی محسوب می‌شود که توانستیم آن بازی را ببریم. الان مهمترین هدف و تمرکز ما روی بازی با هنگ‌کنگ است و همانطور سرمربی محترم تیم گفت، از نظر تکنیکی سرحال و آماده برای این بازی هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تاکتیک تیم ملی خاطر نشان کرد: وقتی شما به نحوه چینش بازیکنان نگاه کنید شاید این تصور ایجاد شود که ما با دو فوروارد بازی کنیم، اما ممکن است اینطور نباشد. قرار نیست کسی که در باشگاهش مهاجم بازی می‌کند در تیم ملی هم همان پست بازی کند. تمام شکلی که ما بازی می‌کنیم شاید کاملاً متفاوت با آن چیزی باشد که در ذهن شماست. به هر حال شکل تاکتیکی که ما برای حمله بازی می‌کنیم، قطعاً آنطور که شما می‌گویید نیست. ما با یک شکل متفاوت‌تر بازی می‌کنیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اتحاد بازیکنان نیمکت‌نشین و نفرات اصلی این تیم تصریح کرد: درباره این مسئله سرمربی محترم تیم ملی در جلسات همیشه به یک موضوعی راجع به کسانی که نیمکت‌نشین یا روی سکوها هستند، اشاره می‌کند. آن ۱۱ بازیکن همیشه چه خوب، چه بد در زمین هستند، اما آن کسانی که به زمین می‌آیند تکلیف بازی را مشخص می‌کنند. آقای قلعه‌نویی این را همیشه در جلسات فنی می‌گوید.

وی ادامه داد: شک نکنید از لحاظ همدلی و یکدستی، یکدست‌ترین تیمی است که در سال‌های اخیر مشاهده کردید. این همدلی از بیرون به زمین کشیده شده است. کسانی که بیرون نشستند خوشحال‌تر از کسانی هستند که در زمین گلزنی کرده یا پاس گل داده‌اند.

طارمی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره صعود قطر به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: اول به آنها تبریک می‌گویم که به دور بعد صعود کردند. آن تجربه‌ای که در قطر داشتم تجربه بسیار خوبی بود و به فوتبالم کمک کرد. راجع به  تیم قطر باید بگویم که آنها سال گذشته توانستند قهرمان جام ملت‌های آسیا شوند و قطعاً حالا که در خانه خودشان بازی می‌کنند انگیزه مضاعف‌تری دارند و تمام تلاش خودشان را انجام می‌دهند که بتوانند دوباره قهرمان شوند.  قطر تیم خوب با بازیکنان خیلی خوب دارد و نظر خاصی درباره تیم آنها نمی‌توانم بدهم.

منبع: خبـر ورزشی