جردن هندرسون تابستان گذشته راهی عربستان سعودی شد، ولی اکنون برای فسخ قرارداد هفته‌ای ۷۰۰ هزار پوندی خود با تیم الاتفاق به توافق رسیده و به اروپا بازگشته تا بتواند به تیم آژاکس بپیوندد. این ملی‌پوش ۳۳ ساله انگلیسی شش ماه را در باشگاه زیر نظر استیون جرارد گذراند ولی با وجود انجام ۱۹ بازی […]

- بازیکنی که بدون دریافت یک ریال از عربستان می‌رود!

جردن هندرسون تابستان گذشته راهی عربستان سعودی شد، ولی اکنون برای فسخ قرارداد هفته‌ای ۷۰۰ هزار پوندی خود با تیم الاتفاق به توافق رسیده و به اروپا بازگشته تا بتواند به تیم آژاکس بپیوندد. این ملی‌پوش ۳۳ ساله انگلیسی شش ماه را در باشگاه زیر نظر استیون جرارد گذراند ولی با وجود انجام ۱۹ بازی برای این باشگاه هنوز دستمزدی دریافت نکرده است.

هندرسون که ۸۱ بازی ملی انجام داده است، هیچ پولی نگرفت تا راحت‌تر به انگلیس بازگردد و برای تیم گرت ساوتگیت بازی کند. به گزارش نشریه سان، او موافقت کرده که از دستمزد خود صرف نظر کند تا بتواند باشگاه را ترک کند و از قرارداد سه ساله خود خارج شود. خانواده هندرسون پس از انتقال ۱۲ میلیون پوندی او از لیورپول در ماه جولای نتوانستند با زندگی در این کشور سازگار شوند و شرایط برایشان بسیار دشوار است و روسای لیگ حرفه‌ای عربستان آنها را درک کردند.

هندرسون برای پیوستن به غول‌های اردیویسه دستمزد خود را کاهش می‌دهد. او با دستمزد هفتگی ۹۰۰۰۰ یورو (کمی بیش از ۷۷۰۰۰ پوند) قبل از کسر مالیات، به اضافه پاداش‌های پرسود، پردرآمدترین بازیکن آژاکس خواهد بود. اما این مبلغ کمتر از درآمدی است که او در لیورپول قبل از تصمیم نادرستش برای انتقال به عربستان می‌گرفت.

ستاره سابق ساندرلند برای سازگاری با زندگی در خاورمیانه تقلای زیادی کرده و از اردوی تمرینی الاتفاق در دبی خارج شده است. خروج هندرسون، ضربه سختی بر جرارد وارد خواهد کرد. اوایل این ماه یان فاستر، دستیارش به پلیموث رفت و حالا ستاره تیمش هندرسون نیز خارج شده است.

بیشتر بخوانید: دلایل فرار بازیکنان سرشناس از عربستان/ از گرمای شدید تا کیفیت زندگی و استقبال هواداران

منبع: خبـر ورزشی