مرد میانسال وقتی متوجه سرقت لوازم خانه‌اش توسط دو سرایدارش شد، یکی از آنها را گروگان گرفت تا وسایل سرقتی را برگردانند اما وقتی به اموالش نرسید، گروگان را به قتل رساند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل آبان امسال، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت رفت و ناپدید شدن برادرش را خبر داد. […]

مرد میانسال وقتی متوجه سرقت لوازم خانه‌اش توسط دو سرایدارش شد، یکی از آنها را گروگان گرفت تا وسایل سرقتی را برگردانند اما وقتی به اموالش نرسید، گروگان را به قتل رساند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل آبان امسال، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت رفت و ناپدید شدن برادرش را خبر داد. او در تحقیقات گفت: برادر ۴۵ ساله‌ام به نام نصیر به همراه برادرزاده‌ام چند ماه قبل برای کار به ایران آمدند اما برادرم به شکل مرموزی ناپدید شده است.

 

با شکایت مرد جوان، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و در بررسی‌های اولیه به سراغ برادرزاده نصیر رفتند. نظیف در تحقیقات گفت: بعد از اینکه با عمویم به ایران آمدیم به عنوان سرایدار خانه‌ای مشغول به کار شدیم اما یک روز عمویم خانه سرایداری را ترک کرد و دیگر برنگشت.

 

در ادامه کارآگاهان دریافتند که پسرجوان واقعیت را نگفته است، بنابراین او را بازداشت کردند.

 

نظیف به ناچار راز ناپدید شدن عمویش را برملا کرد و گفت: چهار ماه پیش از منزل صاحبکارم در شمال تهران مقادیر زیادی پول و طلا از گاوصندوق سرقت کردم و از آنجا متواری شدم. صاحبکارم که عمویم را می‌شناخت او را به بهانه‌ای به خانه‌اش کشید و گروگان گرفت تا من وسایل سرقتی را برگردانم. او مرا تهدید کرد که اگر اموال را پس ندهم عمویم را می‌کشد اما من توجهی نکردم. دیگر هم از عمویم خبر ندارم.

 

بدنبال اطلاعاتی که نظیف در اختیار تیم تحقیق قرار داد، صاحبکار او را شناسایی و دستگیر کردند. مرد میانسال گفت: من مردی را با برادرزاده‌اش برای کار در منزل خودم استخدام کردم اما آنها از اعتماد من سوءاستفاده کردند و اموالم را به سرقت بردند. من هم نصیر را گروگان گرفتم تا به پولم برسم اما وقتی پول و اموالم را پس ندادند او را به یکی از بیابان‌های حومه تهران برده و به قتل رساندم.

 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم اکیپی را به محل وقوع قتل اعزام کردند و در آنجا با راهنمایی متهم جسد را شناسایی و در تن‌پیمایی آثار ضربه جسم سخت به سر مقتول را مشاهده کردند.

 

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: عامل قتل و مرد سارق با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به زندان منتقل شدند

ایران

+