به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: اکنون توانمندسازی ۶۷ محله کمتر برخوردار استان در قالب قرارگاه اجتماعی در دستورکار قرار گرفته و شاهدیم که دستاوردهای مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مردم ملموس شده است. وی […]

به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: اکنون توانمندسازی ۶۷ محله کمتر برخوردار استان در قالب قرارگاه اجتماعی در دستورکار قرار گرفته و شاهدیم که دستاوردهای مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مردم ملموس شده است.

وی افزود: کارآمدی این قرارگاه جنبش و پویایی خاصی را به محله‌های هدف داده و مردم با امید و اعتماد بیشتری نسبت به طرح موضوعات و مطالبات خود اقدام می‌کنند. نتایج به دست آمده حاصل هماهنگی، انسجام و اراده شکل گرفته بوده و مشارکت‌های مردمی از طریق راه اندازی دفاتر خانه محله‌ها، افزایش یافته است که این روند باید تداوم و شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه همچنین باید با توجه به تجارب کسب شده عملکرد به مراتب بهتری حاصل شود، مطرح کرد: به طور مثال ۲۴ محله هدف در شهر کرج داریم که باید در سال جدید نیز برای هر یک حداقل ۱۰ برنامه اساسی تدوین و اجرایی شود؛ این اقدام نمود بسیار خوبی از عملکرد شهرداری‌ها و گامی بزرگ در کسب رضایتمندی مردم خواهد بود.

عبداللهی با بیان اینکه تعیین تکلیف خانه‌های فاقد سند طی تشکیل کارگروهی ویژه و بازدیدهای میدانی ضرورت دارد و روند ارائه خدمات را تسهیل می‌کند، عنوان کرد: اعطای انشعاب‌های بر مبنای قانون به خانه‌های قولنامه ای و فاقد جواز در محله‌های هدف از دیگری مواردی است که باید با جدیت دنبال شود. مدیران خانه‌های محله معتمدان مردم هستند و مسؤولیت سنگینی از انتقال مسائل و موضوعات به مسؤولان دارند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی در محله‌ها، پارک‌ها، معابر و … در دستورکار شهرداری‌ها قرار گیرد چراکه از نیازهای مهم مردم بوده و این امکان از اهمیت بالایی در خدمات شهری برخوردار است. همه ما طبق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری موظف به تبیین و ترویج حقوق و تکلیف مردم در انتخابات هستیم.

استاندار البرز تاکید کرد: هر فردی با توجه به جایگاه خود باید در راستای افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم، تلاش کند. نباید اجازه دهیم تبلیغات هدفمند دشمنان در مشارکت مردم خللی ایجاد کند و همه ما باید مسوولانه و متعصبانه نسبت به آگاهی بخشی و امیدآفرینی اقدام کنیم.

منبع: مـهر