به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ماریا خوزه آلکالا، رئیس کمیته المپیک مکزیک پس از معرفی حامیان مالی جدید تیم ملی این کشور که در پاریس ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد، اعلام کرد که این کشور از رقابت برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ کناره‌گیری می‌کند. این دومین بار در تاریخ است که کشور مکزیک، […]

- انصراف مکزیک از میزبانی بازی‌های المپیک

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ماریا خوزه آلکالا، رئیس کمیته المپیک مکزیک پس از معرفی حامیان مالی جدید تیم ملی این کشور که در پاریس ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد، اعلام کرد که این کشور از رقابت برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ کناره‌گیری می‌کند.

این دومین بار در تاریخ است که کشور مکزیک، پس از بازی‌های المپیک نوزدهم در سال ۱۹۶۸ میزبان مسابقات جهانی می‌شود.

کمیسیون بین‌المللی المپیک برای بازی‌های المپیک آینده شهر‌های میزبان پیش‌بینی کرده است که ممکن است تا ۱۰ پیشنهاد برای رویداد ۲۰۳۶ وجود داشته باشد.

کمیته بین‌المللی المپیک IOC منشور المپیک را اصلاح کرده است تا آن را انعطاف‌پذیرتر کند و تاریخ انتخابات را به ۷ سال قبل از بازی‌ها تغییر داده و شهر میزبان را از یک شهر/منطقه/کشور به چندین شهر، منطقه یا کشور تغییر داده است.

لهستان، ترکیه، اندونزی و هند به‌عنوان نامزد‌های باقی مانده برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶، پس از پاریس (فرانسه) در سال ۲۰۲۴، لس آنجلس (آمریکا) در سال ۲۰۲۸ و بریزبن (استرالیا) در سال ۲۰۳۲ باقی مانده‌اند.

مکزیک اکنون فقط پیشنهاد بازی‌های المپیک جوانان را بررسی خواهد کرد. بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۶ در داکا سنگال برگزار می‌شود و هیچ میزبانی برای سال ۲۰۳۰ یا پس از آن معرفی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا