چندی پیش در آستانه بزرگ‌ترین رقابت فوتبال ملی در قاره آسیا هستیم و لیست بازیکنان تمام تیم‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعلام شد. براین اساس بکناز الماس‌بکوف، پدیده ازبکستانی و ۱۸ ساله گالاتاسارای جوان‌ترین بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا است. جوان ترین سرمربی حاضر در جام ملت‌های آسیا اما خسوس کاساس سرمربی ۵۰ ساله […]

- پشت پرده پاسخ منفی مرد کروات به پیشنهاد پرسپولیس/ برانکو مثل سابق حوصله مربیگری ندارد!

چندی پیش در آستانه بزرگ‌ترین رقابت فوتبال ملی در قاره آسیا هستیم و لیست بازیکنان تمام تیم‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعلام شد. براین اساس بکناز الماس‌بکوف، پدیده ازبکستانی و ۱۸ ساله گالاتاسارای جوان‌ترین بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا است.

جوان ترین سرمربی حاضر در جام ملت‌های آسیا اما خسوس کاساس سرمربی ۵۰ ساله و اسپانیایی تیم ملی عراق است. اما شاید جالب باشد بدانید مسن ترین سرمربی حاضر در این رقابت‌ها، برانکو ایوانکوویچ سرمربی حدودا ۷۰ ساله تیم ملی عمان یا گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس است که به باشگاه ایرانی برای دومین بار پاسخ منفی داد.

باشگاه پرسپولیس پس از سفر رضا درویش به کشور قطر نوشت: برانکو گفته است که همه می‌دانند پرسپولیس، ایران و مردم ایران را چه‌قدر دوست دارم. ایران، کشور دوم من است. عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم. قلب من برای آن‌جا می‌تپد. متاسفم که در این زمان از نظر شخصی و خانوادگی شرایط حضور در ایران را ندارم. خاطرات و اتفاقات خوب و باشکوه از ایران و پرسپولیس دارم، دوست داشتم و دارم بار دیگر تکرار شود ولی الان در شرایط مناسبی نیستم که به ایران بیایم. هنوز به پیشنهاد عمان و یک تیم ملی معتبر اروپایی پاسخ نداده‌ام.

نکته قابل تأمل در خصوص دلیل اصلی عدم پذیرش پیشنهاد باشگاه پرسپولیس، در جمله آخر برانکو نهفته که در آستانه ۷۰ سالگی است. او مثل هر سرمربی پا به سن گذاشته ای ترجیح می‌دهد به جای کار سخت و طاقت فرسای مربیگری در تیم باشگاهی، هدایت تیم ملی یک کشور را برعهده بگیرد.

بدیهی است سرمربیگری در تیم باشگاهی هر روز برانکو یا هر مربی دیگری را درگیر می‌کند. او باید حدود ۱۰ ماه هر روز سرتمرینات تیم باشگاهی اش حاضر شود و بازیکنان را زیر نظر بگیرد اما در تیم ملی این فشار کاری روی مربی نیست.

تیم ملی یک شغل تقریبا سبک تر است که در فیفادی یا مسابقات، سرمربی را درگیر خود می‌کند. تیم ملی یک کشور هر از گاهی اردو دارد و برانکو هم این موضوع را خوب می‌داند. او در ۷۰ سالگی دنبال آرامش و کار سبک تر است و ترجیح می‌دهد به جای تیم باشگاهی در تیم ملی یک کشور کار کند.

برهمین اساس تا زمانی که شانس کار کردن در تیم ملی یک کشور( احتمالا عمان) را دارد، به پیشنهاد سرمربیگری در تیم باشگاهی فکر نمی‌کند.

منبع: خبـر ورزشی