میزبانی فینال جام جهانی ۲۰۲۶ به استادیوم AT&T دالاس تگزاس، خانه تیم فوتبال آمریکایی دالاس‌کابویز واگذار شد. به گزارش نشریه میل، خانه کابوی‌ها در این نبرد استادیوم مِت‌لایف نیوجرسی را شکست داد. سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی این تصمیم گرفته شد و سایر شهرهای میزبان نیز تایید کردند. جام‌جهانی ۲۰۲۶ فرمت جدیدی خواهد داشت و […]

میزبانی فینال جام جهانی ۲۰۲۶ به استادیوم AT&T دالاس تگزاس، خانه تیم فوتبال آمریکایی دالاس‌کابویز واگذار شد. به گزارش نشریه میل، خانه کابوی‌ها در این نبرد استادیوم مِت‌لایف نیوجرسی را شکست داد. سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی این تصمیم گرفته شد و سایر شهرهای میزبان نیز تایید کردند. جام‌جهانی ۲۰۲۶ فرمت جدیدی خواهد داشت و ۱۰۴ بازی در ۳۹ روز در سه کشور مختلف برگزار خواهد شد.

فینال ۲۰۲۶ قرار است بزرگترین رویداد ورزشی در یک مکان واحد در ایالات متحده باشد، و حالا محل برگزاری آن تایید شده است. استادیوم AT&T که می‌تواند بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر را در خود جای دهد، میزبان رویدادهای بزرگ زیادی بوده از مسابقات موتورسواری خاکی گرفته تا رانندگی با کامیون و کنسرت‌های پاپ و رویدادهای ورزشی دیگر. همچنین دارای سقف جمع‌شونده است و اگر شرایط جوی نامناسب باشد مشکلی در بازی‌ها به وجود نخواهد آمد. اما جذابیت اصلی استادیوم ویدیوبُرد HDTV آویزان ۴۰ میلیون دلاری است که ابعاد آن ۱۶۰ فوت در ۷۲ فوت است. رکورد حضور در این ورزشگاه ۱۰۸۷۱۳ نفر است و این تعداد جمعیت در ۲ فوریه ۲۰۱۰ در بازی NBA جمع شده بودند.

محل برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شد

بازی‌های انتخابی جام جهانی در سراسر جهان آغاز شده و در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داشت. مکزیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا به عنوان میزبانان واجد شرایط حضور در این تورنمنت هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی