تیم ملی فوتبال ایران در برابر هنگ‌کنگ یک بار به گل رسید و چند موقعیت خوب دیگر هم برای گلزنی داشت اما در نقطه مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ هم فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست آورد که اگر از این موقعیت‌ها بهره می‌برد، دست کم شانس کسب یک امتیاز را داشت. بر اساس آمارهای ارایه […]

- آمارهای بازی ایران - هنگ‌کنگ/ آیا تیم ملی شبیه منچسترسیتی بازی کرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در برابر هنگ‌کنگ یک بار به گل رسید و چند موقعیت خوب دیگر هم برای گلزنی داشت اما در نقطه مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ هم فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست آورد که اگر از این موقعیت‌ها بهره می‌برد، دست کم شانس کسب یک امتیاز را داشت.

بر اساس آمارهای ارایه شده تیم ملی فوتبال ایران در این بازی در ۷۰.۳ درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود اما همان طور که اشاره شد، نتوانست از این برتری استفاده بهتری ببرد و در نهایت با تک گل مهدی قایدی پیروز شد.

ایران در این بازی ۱۴ بار اقدام به شوتزنی کرد که از این تعداد تنها ۴ شوت در چارچوب بود. در نقطه مقابل هنگ‌کنگ هم ۹ شوت زد که دو شوت در چارچوب بود. این آمار نشان می‌دهد، هنگ‌کنگ انگیزه زیادی برای کسب امتیاز در برابر تیم ملی فوتبال ایران داشت. در حالی که هنگ‌کنگی‌ها دوبار با کارت زرد داور مواجه شدند، تیم ایران در این بازی کارتی دریافت نکرد.

امیر قلعه‌نویی پیش از این بازی گفت: تلاش می‌کنم سبک بازی گواردیولا در منچستر سیتی را در تیم ملی فوتبال ایران پیاده کنم. با احترام به دیدگاه امیر قلعه نویی و تشکر از زحماتی که او برای تیم ملی داشت، باید گفت ایران در بازی با هنگ‌کنگ حتی نشان کوچکی از سبک بازی تیم منچسترسیتی نداشت! 

منبع: خبـر ورزشی