حسینی: باید به فونتس فرصت دهیم و بوکسورها گوش به فرمان او باشند
حسینی: باید به فونتس فرصت دهیم و بوکسورها گوش به فرمان او باشند

روح الله حسینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی بوکس،گفت: حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی بوکس به همه ملی پوشان انگیزه زیادی داد، این حضور در اردوی تیم ملی نشان می‌دهد که بوکس با سایر ورزش […]

روح الله حسینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی بوکس،گفت: حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی بوکس به همه ملی پوشان انگیزه زیادی داد، این حضور در اردوی تیم ملی نشان می‌دهد که بوکس با سایر ورزش ها برای وزیر ورزش فرقی ندارد، این بازدیدها به ما هم انگیزه می‌دهد، جا دارد از حمایت‌های همیشگی وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم.

حسینی در واکنش به این سوال که نظر وزیر ورزش و جوانان در مورد مربی کوبایی تیم ملی بوکس چه بود، گفت: در ابتدای این بازدید وزیر ورزش برای دقایقی با مربی کوبایی صحبت کرد، از شرایط بوکس ایران از وی سوال هایی را پرسید و تفاوت بوکس ایران و کوبا را جویا شد، خوشبختانه کیومرث هاشمی شناخت بسیار خوبی از بوکس و ورزش دارد و به راحتی شرایط ورزش را می‌تواند بررسی کند. در این دیدار وزیر ورزش قول حمایت های خوبی را داد تا ملی پوشان با آرامش خاطر در مسیر کسب سهمیه المپیک قدم بردارند.

رئیس فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: بوکس واقعا رشته سنگینی است، این نکته ای بود که وزیر ورزش در جمع ملی پوشان هم مطرح کرد، حتی نکات بسیار ریز و دقیقی را به ملی پوشان یادآوری کرد، او تاکید کرد که بوکس رشته سنگین و المپیکی است و با سایر رشته ها تفاوت دارد و برای موفقیت در این رشته ملی پوشان باید گوش به فرمان «رینالدو فونتس» باشند و از تجربیات او به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سطح فنی تورنمنت بلغارستان بالا است و پیش از اعزام ملی پوشان به مسابقات جهانی می‌ تواند اردوی مفیدی برای بوکس ایران باشد یا خیر، اظهار داشت: ما هدفمان آماده سازی بوکس ایران است.حضور در تورنمنت بلغارستان و قزاقستان از برنامه های اصلی و به درخواست سرمربی کوبایی بوکس است، این رقابت ها یکی از تورنمنت های بسیار فنی است که ما پیش از حضور در مسابقات جهانی در آن شرکت خواهیم کرد. از بین ۲۴ بوکسور حاضر در اردو ۷ نفر به بلغارستان اعزام خواهند شد و مابقی نفرات هم به قزاقستان اعزام خواهند شد. تمام هدفمان کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی ایتالیا و مسابقات قاره ای تایلند است.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که چقدر زمان نیاز است تا بتوانیم با مربی کوبایی در مسیر کسب مدال قرار بگیریم، گفت: وقتی «آس بال» از کوبا به ایران آمد و هدایت بوکس ایران را برعهده گرفت در آن مقطع دو سال زمان برد تا روند موفقیت بوکس روی ریل مدال آوری قرار بگیرد، ما باید به «رینالدو فونتس» زمان بدهیم. ما به این زودی از این مربی کوبایی انتظار کسب مدال نداریم. ضمن اینکه در گذشته هم ما به مربیان ایرانی در مقاطع مختلف هم فرصت و زمان زیادی دادیم. به هرحال ما کارمان را با مربیان کوبایی شروع کردیم، تمام مربیان کوبایی سطح فنی بالایی از ما دارند و باید با گذشت زمان به آنچه میخواهیم در بوکس برسیم.

وی در ادامه، گفت: مربیان کوبایی نظم و تمرین را در اولویت کار خود قرار داده اند. آنها همیشه تمرینات متنوع و سنگینی برای ملی پوشان در نظر میگیرند. حتی وزیر ورزش هم به این نکته اشاره کرد که بوکس رشته سنگینی است و به تمرینات سنگین نیاز دارد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال ما بعد از تورنمنت هایی که برای تیم ملی بوکس در نظر گرفته ایم، قرار است در دو رویداد سخت و مهم شرکت کنیم. اولین حضور ما اسفندماه در مسابقات جهانی ایتالیا است که بدنبال کسب سهمیه المپیک خواهیم بود و دومین رویداد هم خردادماه سال ۱۴۰۳ در کشور تایلند برگزار خواهد شد که امیدواریم در این دو رویداد بتوانیم سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کنیم.

پایان پیام/





منبع: فارس