پیام انصارالله به کشتی‌های روسیه و چین در دریای سرخ خبرساز شد
پیام انصارالله به کشتی‌های روسیه و چین در دریای سرخ خبرساز شد

شفقنا نوشت: وبگاه آرتی عربی نوشت: «البخیتی تأکید کرد که جنبش انصارالله یمن به ناو‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ حمله می‌کند و برای کشتیرانی سایر کشور‌ها از جمله روسیه و چین، در منطقه هیچ خطری ندارد». وی افزود: حوثی‌ها آماده هستند تا عبور امن کشتی‌های روسیه و چین در دریای سرخ را تأمین کنند. […]

- پیام انصارالله به کشتی‌های روسیه و چین در دریای سرخ خبرساز شد

شفقنا نوشت: وبگاه آرتی عربی نوشت: «البخیتی تأکید کرد که جنبش انصارالله یمن به ناو‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ حمله می‌کند و برای کشتیرانی سایر کشور‌ها از جمله روسیه و چین، در منطقه هیچ خطری ندارد».

وی افزود: حوثی‌ها آماده هستند تا عبور امن کشتی‌های روسیه و چین در دریای سرخ را تأمین کنند.

وی تاکید کرد که هر کشتی اسرائیلی یا کشتی مرتبط با اسرائیل کوچکترین فرصتی برای عبور از دریای سرخ نخواهد داشت.

وی گفت: هدف انصارالله توقیف یا غرق هیچ کشتی نیست، ماموریت ما افزایش هزینه‌های اقتصادی برای اسرائیل برای جلوگیری از کشتار غزه است.

روز گذشته، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات مداوم این جنبش در دریای سرخ و خلیج عدن، انصارالله را به عنوان یک سازمان تروریستی بین المللی معرفی کرد.

این وزارت‌خانه خاطرنشان کرد که این تصمیم از ۱۶ فوریه لازم‌الاجرا خواهد شد، زیرا «این طبقه‌بندی ابزار مهمی برای ممانعت از تأمین مالی تروریسم برای حوثی‌ها، محدود کردن بیشتر دسترسی آن‌ها به بازار‌های مالی و پاسخگویی آن‌ها در قبال اقداماتشان است».

انصارالله نیز تصمیم آمریکا را “بی ارزش” دانست و تاکید کرد که موضع همبستگی خود با مردم فلسطین را تغییر نخواهد داد و ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ و عرب را متوقف نخواهد کرد.

منبع: اطلاعات انلاین