بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم چهار نفره کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب کرواسی گفت: به نظرم اعضای کادر فنی کشتی فرنگی در این مسابقات از یک پدیده رونمایی کردند، البته من سال گذشته در اردوی جوانان، هدایتی را دیده بودم و همان زمان به حمید باوفا گفتم که این […]

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم چهار نفره کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب کرواسی گفت: به نظرم اعضای کادر فنی کشتی فرنگی در این مسابقات از یک پدیده رونمایی کردند، البته من سال گذشته در اردوی جوانان، هدایتی را دیده بودم و همان زمان به حمید باوفا گفتم که این کشتی‌گیر در آینده بسیار عملکرد درخشانی خواهد داشت. او علاوه بر فن و تکنیک خوب برای کشتی گرفتن، شهامت زیادی هم دارد و همین موضوع او را برنده میدان می‌کند.

وی افزود: هدایتی در این مسابقات «پینو هیندس» کشتی‌گیر کوبایی که سومی دنیا در رده بزرگسالان را در کارنامه خود دارد و پشت سر لوپز است، شکست داد. هدایتی در سنگین وزن به صورت سرپا خیلی خوب فن زد، انتقادی که من همیشه به هادی ساروی دارم همین است که او فن نمی‌زد اما هدایتی به راحتی این کار را کرد. حضور این کشتی‌گیر به نفع امین میرزازاده شد که می‌تواند یک رقابت تنگاتنگی با او داشته باشد و باید یک مسابقه جذاب بین این دو نفر برگزار شود و نفر برنده به مسابقات المپیک اعزام شود.

کارشناس کشتی فرنگی عنوان کرد: هدایتی با وجود سن کم که تنها ۲۰ سال سن دارد اما خیلی باتجربه کشتی می‌گیرد. این موضوع نقطه قوت او خواهد بود. او از رده جوانان به تورنمنت باکیفیت کرواسی اعزام شد و توانست دو قهرمان دنیا را شکست دهد. هدایتی هم باید خوشحال باشد که یک رقیب سرسختی مثل میرزازاده را دارد، او قهرمان دنیاست و تمرینات این دو بسیار جذاب خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که از بین این دو نفر کدام کشتی‌گیر مجوز حضور در المپیک را به دست می‌آورد، گفت: واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است. ما در فوق‌سنگین در کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک شدیم، اما رقابت بین این دو نفر بسیار نزدیک بهم است. میرزازاده هم موفق به شکست کشتی‌گیر کوبایی شد اما به اندازه هدایتی نتوانست به راحتی حریف خود را شکست دهد. کشتی‌گیر چینی در بازی‌های آسیایی با نتیجه یک بر یک مقابل امین میرزازاده مغلوب شد، اما در همین مسابقات هدایتی با اختلاف امتیاز زیاد او را شکست داد. بنابراین باید حتماً مسابقه انتخابی بین این دو کشتی‌گیر برگزار شود.

مشتاقی با اشاره به عملکرد دانیال سهرابی در این مسابقات گفت: این دومین شکست سهرابی در این مدت اخیر است. او در مسابقات جهانی به علی ارسلان نتیجه را واگذار کرد که به اعتقاد من تنها دلیل این شکست به خاطر وزن او بود. دانیال کشتی‌گیر فنی و باشهامتی است ولی زیاد وزن کم می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود مقابل حریفان شکست بخورد. در همین مسابقات کرواسی هم نتوانست در حد انتظار ظاهر شود. به نظرم او مناسب وزن ۶۷ کیلوگرم نیست و باید تغییر وزن بدهد. فکر می‌کنم در وزن ۷۲ کیلوگرم بهتر کار کند.

مربی کشتی آزاد عنوان کرد: با شناختی که از رنگرز دارم، او احتمالاً دانیال را به این مسابقات اعزام کرد که محک بزند. ما در این وزن محمدرضا گرایی هم داریم، البته او هم مشکل وزنی دارد و خیلی وزن کم می‌کند. به نظرم اگر دانیال در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد شرایط بهتری خواهد داشت.

مشتاقی گفت: در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده، سرمربی تیم ملی هم در حال محک زدن کشتی‌گیران این وزن است. امین کاویانی نژاد باید در مسابقات شرکت کند و سهمیه بگیرد. محمدعلی هم وضعیتش برای حضور در المپیک مشخص نیست و نمی‌تواند کشتی بگیرد. از بین کشتی‌گیران این وزن فکر می‌کنم کاویانی نژاد از سایر کشتی‌گیران شرایط و شانس بهتری دارد اما باید سرمربی مهره‌هایش را محک بزند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت کسب مدال طلا در کشتی فرنگی در المپیک پاریس را چطور می‌بیند، اظهار داشت: کشتی فرنگی قطعاً در المپیک پاریس بی مدال نخواهد بود، ولی کسب مدال طلا بسیار سخت خواهد بود. المپیک پاریس با المپیک قبل بسیار متفاوت است، در المپیک قبلی موضوع کرونا مطرح بود. در المپیک پاریس مطرح‌ترین کشتی‌گیران حضور خواهند داشت و قطعاً شکست بسیاری از قهرمانان دنیا را در این مسابقات شاهد خواهیم بود، این موضوع هم تنها مختص به کشتی‌گیران ایرانی نیست. کسب مدال طلا در این المپیک را باید از دهان شیر دربیاوریم و کار بسیار سختی خواهد بود.

منبع: مـهر