هنوز بازی تیم ملی تمام نشده گزارشگر بازی از قطر به سبک فوتبال تیم ملی‌مان انتقاد کرد. پس از آن در تلویزیون و رادیو کارشناسان نگرانی‌هایشان از نحوه بازی تیم را مطرح و به سبک فوتبال ایران روبروی تیم نسبتا ضعیف هنگ‌کنگ انتقاد کردند اما سرمربی تیم ملی در نشست خبری از تیمش دفاع کرد. […]

- دفاع تمام‌قد قلعه‌نویی از بازی انتقادآمیز تیم ملی؛ تغییرات ۱۰ ساله هزینه دارد!/ تیم ملی یک‌دهه یک مدل بازی می‌کرد

هنوز بازی تیم ملی تمام نشده گزارشگر بازی از قطر به سبک فوتبال تیم ملی‌مان انتقاد کرد. پس از آن در تلویزیون و رادیو کارشناسان نگرانی‌هایشان از نحوه بازی تیم را مطرح و به سبک فوتبال ایران روبروی تیم نسبتا ضعیف هنگ‌کنگ انتقاد کردند اما سرمربی تیم ملی در نشست خبری از تیمش دفاع کرد.

قلعه‌نویی پس از بازی گفت: درباره این‌که می‌گویید تیم ما در شرایط تحت فشار عملکرد خوبی نداشت باید بگویم تیم ملی در ۱۰ سال گذشته یک مدل بازی می‌کرد و اگر بخواهید در زمان کوتاه نگرش را عوض کنید، هزینه خواهد داشت. این‌که بازی‌ها را تبدیل به هجومی کنید، زمان‌بر است. از بازی با روسیه که تیم ملی را آنالیز کردیم، طول فاصله تیمی ما نزدیک ۳۰وخُرده‌ای بود، ولی در بازی‌های گذشته نزدیک ۲۵ متر بود که نشان می‌دهد موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در دقایق پایانی که تیم ملی تحت فشار قرار داشت به علیرضا بیرانوند گفتم از توپ بلند استفاده کند. نوع بازی و مهندسی تمرینات‌مان انجام بازی کوتاه و خارج شدن از پرس است که خوب انجام دادیم. وقتی این‌همه موقعیت ایجاد می‌کنیم و این‌همه کرنر می‌زنیم یعنی ساختار تیمی جواب داده است. اگر ۴ بر یک می‌بردیم مدل سؤال‌ها تغییر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: قلعه‌نویی: نزدیک بود سکته کنم!/ به ژاپن یا کره برخورد خواهیم کرد

منبع: خبـر ورزشی