به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ محمد محسن رفیعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: مرحله پایانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر از خرداد ماه امسال آغاز و در مرحله اول ۳۰۰ کتاب برای […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ محمد محسن رفیعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: مرحله پایانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر از خرداد ماه امسال آغاز و در مرحله اول ۳۰۰ کتاب برای داوری به کودکان و نوجوانان کتابخوان استان معرفی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد یکصد و پنجاه کتاب در حوزه کودکان و یکصد و پنجاه کتاب در حوزه نوجوانان بود و طی فراخوان اعلام شده ۲۸۰ نفر در مرحله اول در استان برای داوری ثبت نام کردند که در نهایت ۴۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان داشت: اختتامیه و داوری مرحله استانی این طرح نیز به مدت ۲ روز در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار و در نهایت ۱۳ نفر توسط داوران انتخاب و نشان نقره دریافت کردند.

رفیعی ادامه داد: نشان هدهد سفید به منظور رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی و ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور اهدا می شود و برنامه ریزی شده تا در دومین دوره به صورت باشگاه کتابخوانی و پایگاه کتابخوانان کودک و نوجوانان درآید.

وی اظهار داشت: مرحله استانی این دوسالانه در ۲ بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) برگزار شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

منبع خبر: رکنـا