از ستاره‌ها همیشه توقعی بیش از بازیکنان عادی می‌رود. آنها به دلیل همین جایگاه از امتیازاتی برخوردارند که برای سایر بازیکنان وجود ندارد، هیچ بازیکنی نمی‌توانست در آستانه سفر به جام ملت‌ها اردوی تیم ملی در کیش را ترک و برای بازی در یک تبلیغ تلویزیون به تهران بیاید. مهدی طارمی در تمام سال‌های اخیر […]

- ضعیف مثل بازی اول، ستاره پورتو را پیدا کن!/ تغییر پست به دلخواه مجری تلویزیون

از ستاره‌ها همیشه توقعی بیش از بازیکنان عادی می‌رود. آنها به دلیل همین جایگاه از امتیازاتی برخوردارند که برای سایر بازیکنان وجود ندارد، هیچ بازیکنی نمی‌توانست در آستانه سفر به جام ملت‌ها اردوی تیم ملی در کیش را ترک و برای بازی در یک تبلیغ تلویزیون به تهران بیاید. مهدی طارمی در تمام سال‌های اخیر ستاره گره گشای ما بوده و فاصله زیاد با سایر مهاجمان در قاره آسیا دارد. تمام امید ما برای عنوان قهرمانی جام ملتها به زوج او و سردار بود اما ببینید که در ۱۸۰ دقیقه اول حضور ایران حتی سایه‌ای از مهدی طارمی را هم در زمین ندیدیم!

در تمام این سال‌ها خیلی کم پیش آمده که مهدی طارمی بدون هیچ کاری تعویض شده باشد، اتفاقی که در این بازی افتاد و در دقیقه ۷۵ از زمین بیرون آمد. طارمی در طول این مسابقه هیچ حرکت مثبتی نداشت و به واقع هیچ چیزی از او ندیدیم. او در برابر فلسطین در در نیمه دوم تنها فرصت گلزنی‌اش را با پای راست از دست داد. مهدی طارمی که سخت‌ترین توپ‌ها را گل می‌کند دروازه خالی را با پای تخصصی‌اش نتوانست باز کند! در بازی دوم برابر هنگ کنگ این بار در نیمه اول و با پای چپ نتوانست دروازه خالی را باز کند. یک ارسال بی‌نقص از سمت چپ و طارمی روی نقطه پنالتی و دروازه هنگ کنگ، اما او مثل یک بازیکن مبتدی بدون تمرکز بود و توپ به ساق پایش خورد!

واقعا مهدی طارمی کی و کجا قرار است نوار گلزنی خود را شروع کند؟ در اغلب تورنمنت‌های بزرگ مدعیان آقای گلی در همان دو مسابقه اول بار خود را می‌بندند، چرا که مقابل تیم‌های ضعیف‌تر قرار می‌گیرند و حالا طارمی هر دو بازی اول ایران را از دست داده است. اما این‌ها مهم نیست، مهم موفقیت تیم ملی است و کل اعضای این تیم به مهدی طارمی به چشم یک قهرمان نگاه می‌کنند. وقتی مهدی طارمی آماده نیست و اینقدر ضعیف ظاهر می‌شود، به کل تیم هم ضربه می‌خورد. طارمی در نیمه دوم اصلاً انگار در زمین نبود! در این مسابقه امیر قلعه نویی پست بازی طارمی را تغییر داده بود، بدون اینکه نیازی به این کار در زمین احساس شود. عجیب آن بود که مجری تلویزیون قبل از بازی از این تغییر پست به شدت تعریف و حمایت کرد، انگار که به خواست او طارمی تغییر پست داده است. او از شباهت این پست به بازی طارمی در پورتو حرف زد و دلایلی آورد که هیچ کدام در طول مسابقه حتی برای یک بار هم رخ نداد! طارمی اندکی عقب‌تر آمد، بدون آنکه هماهنگی همیشگی با سردار را با شهریار مغانلو داشته باشد! شهریار ان جلو تنها ماند و او هم بلااثر و بلاتکلیف! عقب آمدن طارمی و گرفتن توپ باعث شد سامان قدوس هم از مسیر تیم خارج شود، بازی‌ساز اصلی ما که در بازی اول یک ستاره بود و سه گل ساخت!

دو بازیکن تیم لطمه خوردند تا مهدی طارمی بدرخشد اما نتیجه باعث ضربه خوردن به خود طارمی شد. تک تک حرکات او بی‌نتیجه بود، پاس‌هایش لو می‌رفت و از همه مهمتر اینکه مهدی طارمی تک به تک را هم از دست داد! بله اتفاقی که کسی باور نمی‌کند. در نهایت این نمایش ضعیف باعث تکرار همان سوال سردار آزمون شد، آیا اتفاقاتی که قرار است در آینده برای مهدی طارمی در باشگاه‌های اروپا بیفتد روی تمرکز او در این جام تاثیر گذاشته است؟ سردار که اصلاً بازی نکرد اما طارمی در میزی که همه چیز کاملاً باب میل او چیده شده بود، یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های تمام عمرش را به جا گذاشت!

منبع: خبـر ورزشی