دانشمندان بالگرد نبوغ در روز پنجشنبه (۱۸ ژانویه) و در پایان هفتاد و دومین پرواز این بالگرد در مریخ، تماس خود را با آن از دست دادند. مقامات ناسا اعلام کردند: « در حین فرود برنامه ریزی شده ارسال داده از بالگرد به مریخ نورد استقامت (که به عنوان رله بین بالگرد و زمین عمل […]

- ارتباط ناسا با نبوغ در مریخ قطع شد

دانشمندان بالگرد نبوغ در روز پنجشنبه (۱۸ ژانویه) و در پایان هفتاد و دومین پرواز این بالگرد در مریخ، تماس خود را با آن از دست دادند.

مقامات ناسا اعلام کردند: « در حین فرود برنامه ریزی شده ارسال داده از بالگرد به مریخ نورد استقامت (که به عنوان رله بین بالگرد و زمین عمل می کند) قطع شده است.»

بیشتر بخوانید:

تیم نبوغ در حال تجزیه و تحلیل داده های موجود و بررسی گام های بعدی برای برقراری مجدد ارتباط با هلیکوپتر است.

نبوغ و استقامت با هم در فوریه ۲۰۲۱ در کف دهانه ۲۸ مایلی (۴۵ کیلومتری) جیزرو فرود آمدند که میلیاردها سال پیش دریاچه بزرگ و دلتای رودخانه را در خود جای داده بود.

استقامت در جستجوی شواهدی از حیات در مریخ و جمع آوری نمونه برای بازگشت آینده به زمین است. نبوغ ۱.۸ کیلوگرمی هم به عنوان بالگرد به همراه این مریخ نورد به سطح مریخ فرستاده شده است.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، که مأموریت‌های هر دو ربات را مدیریت می‌کند، روز جمعه در ایکس گفت: «استقامت در حال حاضر از خط دید نبوغ خارج است».

طبق گزارش وبلاگ ماموریت، نبوغ بیش از ۱۲۸ دقیقه در آسمان بوده و در طول ۷۲ پرواز خود در مریخ در مجموع ۱۱ مایل (۱۷.۷ کیلومتر) را طی کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این اعداد همچنان افزایش خواهند یافت یا این بالگرد از دست رفته است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گردانندگان نبوغ می‌توانند دوباره با آن تماس برقرار کنند یا خیر.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین